Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Boromir2k
Står i valet och kvalet -D5 eller T5.. D5:an jag provkörde (V60) var riktigt bra! :-)-) Dock ej med powershift-lådan som finns till T5, utan vanliga 'små-slöa' automaten. Har någon kört nya T5:an?
Användarvisningsbild
av PalmE
Såg nåt klipp på youtube när dom provkörde en T4 med powershift och han som körde va inte imponerad av den lådan, skulle tydligen inte vara så "sportig". Så jag personligen skulle aldrig våga beställa en bil med den lådan innan man provat den ordentligt. :wink:
av Arese
Powershift har inte direkt fått lysande recensioner så den skulle jag också provat nogrannt innan köp. Utan att har kört T5 så skulle annars ha valt T5 varje dag i veckan om körglädje ska prioriteras! Har kört mycket D5....

Mvh
Arese
av Linqid
TV provkörde i förra numret faceliftade Mondeo med den nya T5-motorn. Om jag inte minns helt fel skrev man att det var en rapp och sportig motor med bra tryck.
av Arese
Läste också det. Lovande! :-)-)
av viktore
Heddy skrev:Är också nyfiken på denna, är detta samma motor som 2.0T fast med en vassare programvara bara?
Blocket och de interna komponenterna är desamma. Mest troligt skiljer det på en del "kringutrustning" såsom intercooler och turbo. Högst tveksamt om K03an som sitter i 2.0T kan pumpa luft för stabila 240hk.

Laddar ner MCA-filen och kör den. Då f&[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]