Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Jag har en glt 97:ans modell med 205/55 -R16, den drar mellan 0,85 till 0,90 sen jag bytte till den lite större (billigare) däckprofilen. Innan drog den runt 0,80. Har antagit att den större däckdimensionen ger en skenbar högre förbrukning?
Kör mest på 90 och 110-vägar.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Den större dimensionen kanske ger en större felvisning på antal körda kilometer? :wink: Nämen på sin höjd kanske förbrukningen ökar med 3cl mil iochmed felvisningen.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Hilmer
Vet inte riktigt vem frågan var ställd till;)
Tempen ligger något för högt kan jag tycka, men det bör inte inverka såå mycket när det är på det hållet. Eller!?
Användarvisningsbild
av Hilmer
En liten uppdatering!
Bilen drog sina 0,98-1,1 milen under de första 1000milen men nu har det skett en lite förändring.
Numera ligger förbrukningen runt 9,3-9,4 milen efter att ha monterat mina nya Gislaved NF 5 (alu), kanske är det läge att byta ut dom där kina-däcken som satt monterat på bilen vid köp!?
Förvisso har man ju kört något lugnare en period när man körde in dubben, men skillnaden i körstil i övrigt är inte så stor att enbart detta skulle va hela sanningen tycker jag.
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]