Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wirken
Hej!

Har lite problem med bilen, det kommer ett klonkade ljud från framvagnen när jag kör med bilen, i små gupp låter det mest. Kan det kanske vara stötdämparfästet eller något liknande ??

Mvh//Janne
av ziggeman
Jag vet inte om du har samma problem som jag hade, men volvo sa till mig att det vart glapp i styrstaget (tror jag det var iaf.) då de sedan bytte ut delen, och allt vart fixat sen. Min lät också i framvagnen speciellt när man körde över små gupp osv. som i vårt p-hus t.ex. Hoppas allt blir bra tillslut för ditt problem.
av Willis
Wirken skrev:Tack ska ni ha skall genast kolla upp det, eller imorrn bitti, halv ett på natten e lite för sent att skruva :)
Haha, säg det till Nightmare som är uppe kl. 03.00 och sätter på sänkningsatser :P
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Willis skrev:
Wirken skrev:Tack ska ni ha skall genast kolla upp det, eller imorrn bitti, halv ett på natten e lite för sent att skruva :)
Haha, säg det till Nightmare som är uppe kl. 03.00 och sätter på sänkningsatser :P
Willis nu ska vi inte vara såna :mrgreen:
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]