Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frbjerke
Har hatt min MY09 XC60 siden slutten av mai 2009 og har på den tiden kjørt 21' km. Det er en 2.4D (163hk) med automatkasse jeg har.

Jeg har ennå ikke fått opp varsling om tid for service i displayet. Nå er vel intervallet 30' km, men jeg trodde at det var enten km eller 12 md som var regelen?

Noen som vet? På servicemottaket hos Frydenbø her i Bergen visste de om dette var rett eller galt.

Nå har jeg book'et tid for sw-oppdatering pga "olje-i-motor"-feilen som enkelte utgaver har og har da bedt om service samtidig.
av Moody
Hade min bil inne på service nu i september. Fick inte heller upp några meddelanden om att det det var dags, utan det fick man hålla reda på själv.
av frbjerke
Omek skrev:Det som är gällande just nu är 1 år eller 30 000 Km och jag tror att detta framgår vid en närmare inspektion av serviceboken.
Sikkert, men da burde servicemeldingen ha kommet i mai i år. Det gjorde den ikke, og årsaken til det skal serviceteknikeren få lov å svare på.
av Micke008
Det är väl klart ni inte ska ha något meddelande för service ;-//

XC60 ger väl fri service upp till 8000 mil?, varje kund som missar en service är sparade pengar för Volvo.
Vi som får betala för service får minsan se meddelandet i god tid innan :lol:
av frbjerke
Det er kanskje gratis i Sverige, men dette tror jeg ikke vi har i Norge. Ett sted må de jo finne penger til å finansiere gratis service i Sverige :D

Utan hemmaladdning förstår jag det. Elb[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]

Løs del

Fant denne delen liggende i fanget når t&ari[…]

Hej! Någon som vet vad det kan vara för[…]