Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Sharkbait skrev:
VolvoB20 skrev:Visst visst , du har rätt...... men för mig är en SUV utan 4WD som en Ferrari eller Lamborgini med mopedmotor.

Men visst, pillar man bara bort motor/modell-emblemet på backluckan så smäller det lika högt i villaområdet i alla fall. :D

Varför väljer man att köpa en XC60 FWD egentligen?
För att man gillar utseendet och modelltypen förmodar jag. Även om jag själv aldrig skulle köpt en XC-modell med FWD är det egentligen inte konstigare än en V70 med R-design.
av Sharkbait
Amli skrev:
Sharkbait skrev:
VolvoB20 skrev:Visst visst , du har rätt...... men för mig är en SUV utan 4WD som en Ferrari eller Lamborgini med mopedmotor.

Men visst, pillar man bara bort motor/modell-emblemet på backluckan så smäller det lika högt i villaområdet i alla fall. :D

Varför väljer man att köpa en XC60 FWD egentligen?
För att man gillar utseendet och modelltypen förmodar jag.

Vad skiljer det på utseendet mellan en XC60 FWD & XC60 AWD?

Mvh
av Steff 99
Sharkbait skrev:

Mvh
Dubbla pipor på avgassystemet på AWD och att FWD är den som får vänta på bärgaren när det är halt ute.... 8)
av Amli
Sharkbait skrev:

Mvh
Jag menar förstås att man gillar utseendet på en XC60 generellt, inte att man gillar FWD mer än AWD utseende mässig... Man gillar alltså modellen XC60 men känner inte att man behöver AWD och vill således inte heller betala extra för det.
av Sharkbait
Amli skrev:
Sharkbait skrev:

Mvh
Jag menar förstås att man gillar utseendet på en XC60 generellt, inte att man gillar FWD mer än AWD utseende mässig... Man gillar alltså modellen XC60 men känner inte att man behöver AWD och vill således inte heller betala extra för det.
Förstår vad du menar! Jag menade att man kan väl inte se OM det är AWD eller FWD på tex XC60! Förutom den inbitna Volvofantasten som ser och vet skillnaden på motor alt och vissa små detaljer.

Har man kört en vinter med AWD så vill man verkligen inte tillbaka till FWD.. Urk..

Mvh
av Sharkbait
Steff 99 skrev:
Sharkbait skrev:

Mvh
Dubbla pipor på avgassystemet på AWD och att FWD är den som får vänta på bärgaren när det är halt ute.... 8)

Dubbla pipor kan man eftermontera. Ja FWD har större risk för att få vänta på bärgaren.. :-DD

Mvh

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]