Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke008
Zelda skrev:
Micke008 skrev:
piddemannen skrev:enligt säljaren finns det en annan spoiler som är mindre, liknar den som satt på s60 R versionerna. Den är mindre än den på bilden, mer som en liten läpp typ.
Nu är det fel tråd, men Volvo skriver om V60 och en spoiler som är tillval men endast för T6
Stämmer att Spoiler på v60 endast ingår för T6 med standarpaket men ingår i alla övriga motorer också med R-design paketet enligt volvo har hört mig för flera gånger.
Hmm, intressant att Volvo inte skriver ett ord om "Spoiler" i V60 broschyren.
Jag har inte heller sett någon bild utan Spoilern, så texten "bilen på bilden kan vara extrautrustad" fungerar ju inte för dem. Och om den skulle vara extrautrustade så skulle det var lämpligt att ange att Spoilern finns att köpa som tillval.
Har du läst om Spoilern på flera ställen eller hur fick du veta att den inte ingår som standard?
av Zelda
Enda jag har läst om spoilern är på volvocars hemsida där du kan titta på R-designen i olika vinklar och där framgår spoiler men endast på T6 motorn och därför hörde jag mig för på Arendal när jag va inne och provkörde om vad exakt det är som ingår så jag kan få fram d exakta priset divederar fram och tillbaka vad jag vill ha nämligen och du vet ju säkert själv hur det är... tonade rutor d va inte så dyrt, inte parkeringsvärmare heller och inte det heller men i slutänden så blev d en slant ändå hehe.
Ialafall så har jag vart inne där 3 gånger nu och alla försäljarna som jag har pratat med säger att spoilern ingår i alla V60 R-design paket.

Men sen om det nu stämmer eller inte det kan man ju fråga sig, ibland undrar man hur bra koll dem har på läget där för dem sa till mig innan R-design priset på v60 kom ut att den skulle ligga på mellan 18.500 - 21.500 utöver Momentum men blev istället 30.000 det är ju lite skillnad så ringde dem och hörde om priserna verkligen stämmde och då visste dem inte ens att volvo hade släppt en prislista för v60 så vad skall man tro på?
av Zelda
sbob skrev:R-designen har inte helläder utan en kombination T-tech/Läder
Jo den är helläder... du kan välja antingen Textil, t-tech , eller läder.
Användarvisningsbild
av PalmE
Zelda skrev:
sbob skrev:R-designen har inte helläder utan en kombination T-tech/Läder
Jo den är helläder... du kan välja antingen Textil, t-tech , eller läder.
I broschyren för V60 står det att R-design klädseln är i Textil, t-tech och läder. Sedan om man kollar på bilderna så ser det ut som det är Textil på sittytorna. Lite synd, hade fått för mig att det skulle vara som i S40/V50 och V70 alltså Läder och T-tech...men men.
av Micke008
Zelda skrev:Enda jag har läst om spoilern är på volvocars hemsida där du kan titta på R-designen i olika vinklar och där framgår spoiler men endast på T6 motorn och därför hörde jag mig för på Arendal när jag va inne och provkörde om vad exakt det är som ingår så jag kan få fram d exakta priset divederar fram och tillbaka vad jag vill ha nämligen och du vet ju säkert själv hur det är... tonade rutor d va inte så dyrt, inte parkeringsvärmare heller och inte det heller men i slutänden så blev d en slant ändå hehe.
Ialafall så har jag vart inne där 3 gånger nu och alla försäljarna som jag har pratat med säger att spoilern ingår i alla V60 R-design paket.

Men sen om det nu stämmer eller inte det kan man ju fråga sig, ibland undrar man hur bra koll dem har på läget där för dem sa till mig innan R-design priset på v60 kom ut att den skulle ligga på mellan 18.500 - 21.500 utöver Momentum men blev istället 30.000 det är ju lite skillnad så ringde dem och hörde om priserna verkligen stämmde och då visste dem inte ens att volvo hade släppt en prislista för v60 så vad skall man tro på?
Det man med säkerhet kan tro är att säljarna inte alla gånger är pålästa, de är säljare dock tyvärr alltför många gånger inte intresserad av bilar på samma sätt som vi, de kollar inte på Automotorsport och TeknikensVärld var dag. Men man borde ju ändå läsa in sig på alla nyheter.

Undra om det är olika spoiler på V60 och V60 R-Design? Jag har svårt att se någon skillnad.

Dock tror jag webdesignern eller någon innan dess har gjort bort sig för man kan ju köpa spoliern till S60 och de kanske har råkat få upp fel text till V60n. Sen om man klickar på "bannern" för S60 R-design på volvos hemsida så får man inte fram något om R-design ännu. Här är tillbehöret till S60 http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb ... VCC-415809
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Fick en offert på V60 D5 R-design med Automat. Ord. Pris. 399800 :- - ev rabatter och det blev 363639 :- för min del.
V60 D5 Momentum med automat (utan R-design) går löst på 372 900:- ord. pris, vilket ger R-paketet ett pris på 26 900:-

Jag kom ihåg en tid då R stod för något speciellt... Nu kan man få sin T3 med R-design...och sin flexifuel.

V60 med stylingpaketet med skidplates och sidescuffs är fantastiskt fint (inkl. rektangulära utblås) och det går löst på 17 000 :- inkl. schyssta 18''-fälgar. Ta det paketet och Volvos Polestar-trim (8 900:- för ca 20hk mer)..
av Heddy
Jag valde till skidplates på min S60 och de gick på 14 000, med volvorabatt. Men de snygga 18" fälgarna(antar att du menar "freja") ingår inte...dessa måste man beställa vid sidan av bilen för ca 30 000 med däck=(

Laddar ner MCA-filen och kör den. Då f&[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]