Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Jag är i färd och ska handla antigen en Volvo S40 -00 utan drag
eller så köper jag en V40 -97

S40 har gått 31000 och är en 1.8
V40 har gått 25500 och är en 2.0

Båda har nästan lika utrustningen S40 ska bytas kamrem men det gör polaren för 500 + rem

Vilken av dessa ska ni välja har ingen roll för mig igentligen båda blir lika dyra för att jag måste byta kamrem
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Hm jag skulle nog läsa det hära innan du bestämmer dig
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18&t=44525

Vet inte om du vill ha turbo men som jag ser det så är 2.0T den bästa motorn om du inte vill trima som faan.

Dock det bör tänka på att om du tar 1.8 motorn så har den en Renualt låda som kan vara lite seg + att den motorn lätt kan sota igen å behöver en noggrannare service.

1.6 har inga sotningsproblem dock så har den en Renualt den med.

Sen 00 modellerna såkallad fas 1.5 är en ett mellanbygge av fas 1 och 2 vilket gör att det ibland kan vara svårt att få delar Så om det går försök att få tag i en 01 elelr framåt. Men om du ska välja mellan d e2 du skrivit så skulle jag ta V40 gått mindre + en bättre motorn på den. Dock är det en fas 1 men det finns mera delar att få tag i en vad det gör till 00an. Men gör så att du läser länken jag gav dig om du inte redan gjort det xd. :wink:
av VXC70
byta kamrem då behöver du byta spännrullen med så du vet. ev vattenpump om den gått långt eller läckage finns.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Tack för alla svar det vart ingdera av bilarna det vart en BMW 316i -95 fullt utrustad med lite små fix

Kalas med bakhjulsdrift nu till vintern :D :-)-)
av stagesix
Rookkeer skrev:Tack för alla svar det vart ingdera av bilarna det vart en BMW 316i -95 fullt utrustad med lite små fix

Kalas med bakhjulsdrift nu till vintern :D :-)-)
värt!
hade inte köpt någon av dem :/ för höga miltal för min del :p

lycka till med bmw:n nu, men stick från volvo forumet nu din svikare!

(IRONI) klart du får stanna :roll:

/stagesix
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]