Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rmixxx
Har nå omsider fått fjernet feilkoden 2-4-3..

Giver som dummet seg.. Kjedelig, men nå fungerer ting igjen :)

Eneste som gjenstår nå er Service-lyset :) forstår ikke helt hva jeg gjør feil i så fall.. Ser at det begynner å bli brudd i jumper-kabelen, men den fungerte når jeg fikk nullstillt TPS feilmeldingen.. Så jeg antar derfor at den BURDE fungere ved nullstilling av service indikator også ??:-/

EDIT:
Damnit... I dag når jeg startet bilen igjen kom lambda-lampen på igjen... Selv om den ikke kom på etter flere start\stopp i går.. Så da blir vel neste steg å bare bytte giveren og håpe på det beste...

Prøver ÈN reset til.. om den da fortsatt viser feil, henter jeg en ny giver hos Volvo :)
av *pettson*
rmixxx skrev:Er en 94. mod volvo 850.. med 2.5L 10V motor..
Aha.. och säkert med yasaki instrument med..
OM du har vägmätarvisningen ovanför hastighetsmätarnålen..
Ta bort gummipluggen nere till vänster. Slå på tändningen. Tryck in knappen. Slå av tändningen. Sätt tillbaka pluggen. Nu ska det vara nollat.
av rmixxx
Nope.. Ingen gummiplugg i speedometeret...eneste som er på mine instrumenter er knapper for klokke (h + m) og knapp for trip-teller..
av rmixxx
Tok av batteriets minuspol for å rengjøre spjeldhus-potensiometer-kontakten med elektronikk-rens.

Når jeg tok på igjen batteripol, reddet jeg feilkoder i samme slengen.. A2 viste da etter en runde i diagnoseboksen 1-1-1. Ingen feil funnet.. Kjørte en tur uten noen problemer, ingen lys for feil eller noe. Satt bilen fra meg over natten. Når jeg kjørte på jobb i dag tidlig var lampe(lambda/motoreøektronikk-feil) på igjen.. Utrolig irriterende å ha sånne feil i systemet.

Merker ikke noe spesiellt utover det at lyset er der, men jeg vil naturligvis ha bilen min i tilnærmet perfekt stand...

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]