Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var ute med en polare och provkörde hans bil eftersom han tyckte det vibrerade vid inbromsning.

När vi hade stannat stängde jag av motorn och drog ur nyckeln... fast det gick inte.. Nyckeln sitter fast.

Nyckeln stannar mitt mellan 0 och I och går inte längre än så , elen i bilen är fortfarande på.

Nu har vi ställt in den i garaget med batteriet urkopplat för att den inte ska dra ur batteriet.

Bilen är en V70N -02

Någon som hört talas om något liknande?

// ermik
av Knasen
Är det en automatlåda på bilen?
av ermik
ja! , det är en automat!

// ermik
av Frigge
Det sitter en vajer mellan t-låset o växelspaken som kan kärva. Ta bort nedre ratt kåpan o kolla den,försök röra den alt ta bort den från t-låset. Den kan oxå kärva nere vid spakstället.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av lmgb
Automat måste stå i parkeringsläge för att få ut nyckeln.
av ermik
lmgb skrev:Automat måste stå i parkeringsläge för att få ut nyckeln.
vi har testat alla lägen , får känslan av att vajern kärvar någonstans

// ermik
av haxpet
ermik skrev:
lmgb skrev:Automat måste stå i parkeringsläge för att få ut nyckeln.
vi har testat alla lägen , får känslan av att vajern kärvar någonstans

// ermik
Det måste vara fel på den vajern i så fall. Eftersom automaten måste vara i P läge för att nyckeln ska gå att ta ut så måste det ju vara den som strular.
av Knasen
Nu är provkörning gjordes, ändrades rattinställningen? kan vara en utlösande faktor, är dock inte lösning på problemet, utan att vajern kärvar någonstans, ett lite knyck på vajern räcker.
av ermik
Knasen skrev:Nu är provkörning gjordes, ändrades rattinställningen? kan vara en utlösande faktor, är dock inte lösning på problemet, utan att vajern kärvar någonstans, ett lite knyck på vajern räcker.
jajamensan , rattinställningen ändrades och han hade alldrig tidigare ändrat den.

// ermik
Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.

Stereo byte

Jag har satt in en eftermarknadsstereo i en V70, m[…]