Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Jag lägger mig inte i var man tankar eller om 17cm är halva bagage utrymmet.
jag påpekar bar att den volvo bara släpper ut 39g mot Saabens 119g (det är 3ggr så mycke, alltså inte i närheten)
Vill man åka El bil så har volvo även det, dock komer den bara i en begränsad upplaga till utvalda företag.
av Lövet
Nej
Användarvisningsbild
av SvenB
andreas_lofgren skrev:Nej
Är du säker? Om man läser Volvo Life ser det ut som att den går att beställa. Göteborgs energi får sina första 10 under hösten i alla fall.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Som CarMan säger, i begränsad upplaga för utvalda företag. Vi vanligt dödliga får vänta till år 2012 :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
~Kalle~ skrev:Som CarMan säger, i begränsad upplaga för utvalda företag. Vi vanligt dödliga får vänta till år 2012 :wink:
Ja på V 70 Laddhybrid ja.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Brainy
KKR skrev:
~Kalle~ skrev:Som CarMan säger, i begränsad upplaga för utvalda företag. Vi vanligt dödliga får vänta till år 2012 :wink:
Ja på V 70 Hybrid ja.
En plugin-hybrid är vad vattenfalls anställda blivit erbjudna att köra. Är ni säkra på att de 10 som göteborgs energi "får" är rena el-bilar?
Användarvisningsbild
av CarMan
Amli skrev:Då kommer även VW med en stark diesel motor som är miljöklassad. 170hk i stora Passat och ändå klara 120g är klart imponerande. Blir nästan lite pinsamt om inte Volvo kan få något mer kraftfullt än den lilla 109hk i V70 inom kort.

http://www.automotorsport.se/news/21628 ... ostar-den/
så 200HK & 39G är inte bra???
Användarvisningsbild
av Fluffen
Nu får du ge dig. :roll: Nu snackas det om dieselbilar i den här tråden och då kan du ju inte släpa in volvos gasbil i diskussionen för det var inte det tråden handlade om...
Har du så svårt för att SAAB har lyckats lite bättre än volvo?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
Volvo S40 2.0T missljud motor

Fixar din länk: https://www.youtube.com/watc[…]

Bra fråga. Va en bekant som skicka bilden. […]

[squote=koolizz post_id=1622649 time=17661467[…]

Volvo 850 som ej startar