Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag undrar om någon vet hur man lossar de två klämmor som håller kylarrören till automatlådan (på kylarens vänstra sida).
Kan man bända upp dom med stor mejsel och klämma ihop dom på det nya kylet med en pilygrip eller liknande.
Jag vet att det kommer att sippra ut växellådsolja, men det fixar sig nog.
Tackar för ett snabbat svar

JR
Användarvisningsbild
av Sparkz
Skaffa ett par nya innan du börjar, de går lätt sönder. Om du bänder isär dem tappar de spänsten och kommer att lossa eller gå av.
Användarvisningsbild
av nikongubben
Tackar. Besök på VOLVO antar jag.
Jag är amatör och undrar om det är mycket besvärligt att få loss kyl, fläkt och allt annat som skall loss?
Kan du ge en enkel beskrivning på tillvägagångssättet?
Med andra ord.....Hur gör man!!

JR
Användarvisningsbild
av nikongubben
Sparkz skrev:Skaffa ett par nya innan du börjar, de går lätt sönder. Om du bänder isär dem tappar de spänsten och kommer att lossa eller gå av.
Jag har ställt dig en ny fråga på forumet. Vill du vara snäll och svara
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag sitter inte här 24/7. Du får vänta lite mer än 19 minuter innan du börjar tjata om svar. Och håll dig till en tråd när det handlar om samma sak.

Det verkar som du har en pdf på g, så jag behöver väl inte säga så mycket mer... De två skruvarna som håller kylet brukar vara fastrostade, var försiktig och använd rostolja. Går de av ändå brukar det gå att få loss svetsmuttrarna med huggmejsel och sätta ihop det med lösa muttrar i stället.
Användarvisningsbild
av nikongubben
Sparkz skrev:Jag sitter inte här 24/7. Du får vänta lite mer än 19 minuter innan du börjar tjata om svar. Och håll dig till en tråd när det handlar om samma sak.

Det verkar som du har en pdf på g, så jag behöver väl inte säga så mycket mer... De två skruvarna som håller kylet brukar vara fastrostade, var försiktig och använd rostolja. Går de av ändå brukar det gå att få loss svetsmuttrarna med huggmejsel och sätta ihop det med lösa muttrar i stället.
Förlåt min otålighet.
Skruvarna som du pratar om är precis som du säger:::) FASTROSTADE.
Jag skall försöka få loss dom och ersätta med skruv och bult.

Tackar.
Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]

Brainys V60

Tröttsam minst sagt, både problemet i s[…]

Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]