- lör 09 okt 2010, 19:19
Min främre fönsterhiss har jävlats till och från en längre tid, blir typ byrålådseffekten. Rutan suger tag i gummilisten längs bak vilket gör att rutans främmre del börjar att gå ner före den bakre delen med snedställning som följd. Funkar dock när det är varmt ute, listen blir antagligen mjukare då och tar inte tag i rutan så hårt då.
Om jag tar tag i rutan när den är halvags nere så glappar den ca 1 cm upp och ner om man känner på den i fram o bakkant. Så det tro fa.. att den snedställer sig om gummilisten suger tag i rutans bakkant.
Detta måste i min värld bero på att glidryttarna är utslitna/ trasiga, eller har jag fel.
Har haft isär dörren tidigare och vet att det är trångt vid fönsterhissen.
Men hur byter man dessa glidryttare? Någon som har några bra tips?
Har tittat i Vadis men där är det ganska sparsamt med info. Rutan ner till hälften och bryt bort armarna från glidryttarna.
Men när jag tittade i dörren senast så fick jag knappt in nävarna
Om jag tar tag i rutan när den är halvags nere så glappar den ca 1 cm upp och ner om man känner på den i fram o bakkant. Så det tro fa.. att den snedställer sig om gummilisten suger tag i rutans bakkant.
Detta måste i min värld bero på att glidryttarna är utslitna/ trasiga, eller har jag fel.
Har haft isär dörren tidigare och vet att det är trångt vid fönsterhissen.
Men hur byter man dessa glidryttare? Någon som har några bra tips?
Har tittat i Vadis men där är det ganska sparsamt med info. Rutan ner till hälften och bryt bort armarna från glidryttarna.
Men när jag tittade i dörren senast så fick jag knappt in nävarna
- By least