Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robertson
På torsdag ska jag äntligen hämta min nya S60. Är det något speciellt jag bör tänka på? Eller ställa några frågor?
av Lazy
Robertson skrev:På torsdag ska jag äntligen hämta min nya S60. Är det något speciellt jag bör tänka på? Eller ställa några frågor?
Grattis, inspektera bilen och kontrollera att allt du beställt finns med, njut av stunden och känslan vid hämtningen. :D

Jag har 4 veckor kvar att vänta på min V60.
av swedala
Robertson skrev:På torsdag ska jag äntligen hämta min nya S60. Är det något speciellt jag bör tänka på? Eller ställa några frågor?
Tja, vet egentligen inte om det är något speciellt du skall kolla efter.
Men jag jobbade en gång i tiden som kontrollant på volvos produktions-lina i Göteborg.
Där fick jag lära mig hur man letar upp fel som har skett under monteringen.
Tyvärr är det så att ingen bil lämnar bandet felfritt.
Det kan vara enkla saker som en vanlig bilköpare inte tänker på, t ex passning på paneler, passningar på dörrar, huv, bagagelucka osv....
Kolla efter glipor som inte skall vara där.
Försök att få ut bilen i ljuset så du kan se om det finns fläckar i inredningen(t ex innertak), svårt att se sånt när man är inomhus.
Lyssna efter eventuella oljud som inte skall vara där, t ex knarrande paneler.

En sak som jag märkte iaf på de två provbilar jag testkörde innan jag beställde min S60, var att båda hade ett påtagligt vinande ljud i vänster A-stolpe när man kom upp i hastigheter runt 100km/h.
När jag påpekade detta för bilförsäljaren, så påstod han att han har en verkstadstid för att åtgärda detta eftersom dom själva hade upptäckt problemet.

Lycka till min din nya bil :)

Själv får jag min S60 om ca 3 veckor.
av Heddy
Några saker som jag vet att vi haft problem med är med innetaken, så kolla så att alla täcklock är stängda och sitter på plats, tätning runt dörrar, linsen(ljuspanelen i taken) fram
av Knasen
Heddy skrev:Några saker som jag vet att vi haft problem med är med innetaken, så kolla så att alla täcklock är stängda och sitter på plats, tätning runt dörrar, linsen(ljuspanelen i taken) fram

Jobbar du på någon någon sorts kontroll avdelning?
av Heddy
haha nej jag jobbar på banan, men på våran avdelning har vi ibland problem med dessa punkter:)
av Robertson
Tack för tipsen. Jag försökte vara noggrann när jag tittade på bilen och fann inga fel i alla fall. Ville bara säga att bilen går som andra redan har sagt, som en dröm! Är riktigt nöjd med lacken Savile Grå och läderklädseln Beechwood/Beige.

Vad vill ni se för typ av bilder? ;)
Användarvisningsbild
av Falstaff
Robertson skrev:Tack för tipsen. Jag försökte vara noggrann när jag tittade på bilen och fann inga fel i alla fall. Ville bara säga att bilen går som andra redan har sagt, som en dröm! Är riktigt nöjd med lacken Savile Grå och läderklädseln Beechwood/Beige.

Vad vill ni se för typ av bilder? ;)
Jag har också beställt en Savile Grå, så jag ser alla bilder du kan tänka dig ta :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Volvo 760 mätarhus

Hej, belysning i mätarhus samt vid fläkt[…]

Köpråd v60 2015-2016, D4

Ska du ha den 4 cyl så köp 2017-201[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag har liknande problem. Hur känns det n&aum[…]