Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Jag har en läkartid nästa vecka där jag kommer att kräva att det ska utredas, skulle det visa sig vara gallasten och stenar som fastnar i gångarna så är det op som gäller men att aldrig kunna unna sig nånting gott blir rätt tråkigt i längden
Användarvisningsbild
av Brainy
Så har jag nu tränat en bit över 50 pass de senaste månaderna. Känner mig pigg i kroppen, har börjat känna av en liten stelhet i ena axeln så jag har lagt ner lite på pressövningarna senaste veckorna.

Nu tänkte jag ta sommarlov och träna lite sporadiskt ett par månader och ladda batterierna för att sedan sätta igång hårt igen i höst. Målet är dock minst 3 pass per 2 veckor. Jag vet med mig att jag brukar ledsna under sommaren så det är bättre att lägga ribban ågt än att tröttna helt.

Jag väger 7kg mer idag än när jag började träna, och då jag förutom gymmet satsade på minst 100 000steg i veckan under två månader här så verkar jag ha förbrännt en del fett.
Mycket gamla muskler som blivit aktiverade mao, förhoppningsvis har jag byggt en del nytt med.

Lycka till ni som fortsätter köra under sommaren.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bra jobbat!

Jag ökade på en löpträning rätt mycket för nästan tre veckor sedan. Brukade springa ett par km, 2-3 och gå resten (så det blir totalt 6,5km). Nu blev det 8 i löparspåret. Hade lätt orkat mer, men det drog tyvärr upp en gammal knäskada. Så jag har inte kunnat träna kondition sedan dess. Har dock blivit styrketräning (när jag har hunnit). Har lagt om kosten efter mindre kondition och har fortsatt att minska ca 1kg per vecka ändå. Har ett par hg kvar till 50 kg minus! :-)-)
Användarvisningsbild
av Brainy
Härligt XC90! Tråkigt med knäet dock, men annan konditionsträning, t.ex. cykling kanske fungerar ändå?
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Nu har hockeyn startat för mig, ungefär en månad har gått :) Härjar nere i div.4, autograf nån? :wink: Har fått upp en härlig kondition, känns av mycket även på styrketräningen på gymmet likaså på löpbandet.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Hade seriepremiär igår med hockeylaget och slutade dessvärre med förlust (3-4) inför hyfsad stor publik. Det var sjukt tungt , snacka om mjölksyra och ett riktigt test för konditionen :twisted:
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Har lyckats kränga av lite tid på gymmet, men har tappat nåt kilo i muskler pga hockeyn. haft 2 matcher till och ligger delad i målligan, alltid kul :D

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]