- tis 30 maj 2006, 08:47
#45369
Loner skrev:ER skrev:Tar man bort dessa torkararmar vid rutbyte?
Isf. kan det ju vara läge att låta Volvo fixa detta åt mig när dom ändå skall byta min stenskottsskadade ruta nästa vecka. Skall ju ändå passa på att skämma bort henne med nya torkarblad så nån onödig merkostnad blir det ju inte om dom ändå skall väck.
Sorry för att jag gick OT men var tvungen att fråga då man kan få "rabatt" på arbetskostnaden.
Finns ingen anledning att ta bort armarna vid rutbyte.
Nya torkarblad till flatbladen kostar ca 540:- vad armarna kostar vet jag inte, men jag gav 100:-/st för armar inkl hyffsade beg blad på skroten
Byter volvo-verkstaden rutor hos er? här åker man till närmsta glasnisse.
/L
Jajemensan den stora gör det, valde dom av en slump bara. Den lilla närservicestället jag använder mig av gör mycket men inte allt. Förra gången på S40:n bytte jag hos glasnissen som du kallar honom.
Frågade bara för det ser ut som hela plastshoket som armarna går igenom ligger på rutan fast rutan kanse slutar direkt under plasten.
Att det är typ dubbla priset mot gammal är jag medveten om, får se vad armar kostar nu bara.
EDIT: 340kr/st kostar nya och fina armar så det landar på ca 1200kr för komplett uppgradering.
Senast redigerad av 1 ER, redigerad totalt 0 gånger.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..