Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Noodles
Imorrn ska jag montera nya centrumkåpan..
Står nå 'nya' hjul på balkongen så de e väl lika bra o peta dit dom när man ändå håller på :wink:

TO BE CONTINUED..
Användarvisningsbild
av BullDoGs
Hello Gubbs..

Fina kåpor du har införskaffat. Loner

Såg att du skulle byta torkararmar med ETT VARNINGENS ORD BARA
Ta det lungt när du plockar \ drar väck de gamla armarna på bilen
de kan sitta som berget och ibland behöver man avdragare just
i det ögonblicket när det snäpper till så kan rutan gå åt skogen
så ta det lungt.Pratade faktiskt om det på jobbet idag med en gammal
volvo mekare som börjat jobba nere hos oss och han sa att det
har hänt dem i verkstan. Rätt märkligt för rutan har ju ej med
torkararmen att göra på det viset.

\\Bullen
Användarvisningsbild
av ER
Tar man bort dessa torkararmar vid rutbyte?
Isf. kan det ju vara läge att låta Volvo fixa detta åt mig när dom ändå skall byta min stenskottsskadade ruta nästa vecka. Skall ju ändå passa på att skämma bort henne med nya torkarblad så nån onödig merkostnad blir det ju inte om dom ändå skall väck.
Sorry för att jag gick OT men var tvungen att fråga då man kan få "rabatt" på arbetskostnaden.
Användarvisningsbild
av Loner
BullDoGs skrev: Ta det lungt när du plockar \ drar väck de gamla armarna på bilen
de kan sitta som berget och ibland behöver man avdragare just
i det ögonblicket när det snäpper till så kan rutan gå åt skogen
så ta det lungt.
\\Bullen
Jo du har alldeles rätt, dom kan sitta som berget, min vänstra gjorde det, så jag tog fram en liten avdragare, fått frågan några gånger hur man byter, och då sagt att man BÖR ha en avdragare.

/L
Användarvisningsbild
av Loner
ER skrev:Tar man bort dessa torkararmar vid rutbyte?
Isf. kan det ju vara läge att låta Volvo fixa detta åt mig när dom ändå skall byta min stenskottsskadade ruta nästa vecka. Skall ju ändå passa på att skämma bort henne med nya torkarblad så nån onödig merkostnad blir det ju inte om dom ändå skall väck.
Sorry för att jag gick OT men var tvungen att fråga då man kan få "rabatt" på arbetskostnaden.
Finns ingen anledning att ta bort armarna vid rutbyte.
Nya torkarblad till flatbladen kostar ca 540:- vad armarna kostar vet jag inte, men jag gav 100:-/st för armar inkl hyffsade beg blad på skroten

Byter volvo-verkstaden rutor hos er? här åker man till närmsta glasnisse.

/L
Användarvisningsbild
av ER
Loner skrev:
ER skrev:Tar man bort dessa torkararmar vid rutbyte?
Finns ingen anledning att ta bort armarna vid rutbyte.
Nya torkarblad till flatbladen kostar ca 540:- vad armarna kostar vet jag inte, men jag gav 100:-/st för armar inkl hyffsade beg blad på skroten

Byter volvo-verkstaden rutor hos er? här åker man till närmsta glasnisse.

/L
Jajemensan den stora gör det, valde dom av en slump bara. Den lilla närservicestället jag använder mig av gör mycket men inte allt. Förra gången på S40:n bytte jag hos glasnissen som du kallar honom.
Frågade bara för det ser ut som hela plastshoket som armarna går igenom ligger på rutan fast rutan kanse slutar direkt under plasten.
Att det är typ dubbla priset mot gammal är jag medveten om, får se vad armar kostar nu bara.

EDIT: 340kr/st kostar nya och fina armar så det landar på ca 1200kr för komplett uppgradering.
Senast redigerad av 1 ER, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Loner
ER skrev: Frågade bara för det ser ut som hela plastshoket som armarna går igenom ligger på rutan fast rutan kanse slutar direkt under plasten.
Att det är typ dubbla priset mot gammal är jag medveten om, får se vad armar kostar nu bara.
Ärligt talat så vet jag inte om man måste bort med plasten, men jag tvivlar på att glasnissen (som jag kallar dom för) skulle var glad åt att måste losa torkararmarna. Och då borde inte armarna sitta så förbaskat hårt, rutan var bytt varje år innan jag köpte bilen, nu håller den bättre :roll:

/L
Användarvisningsbild
av Loner
Ytterligar en uppsättning Nebula som fått nya kåpor ser jag..

Du gjorde som jag, pilen i volvologgan pekar på ventilen :)

/L

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]