Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
supersonic skrev:Jag kör min nya 525D Man Touring på 0,45 om man kör lagligt plus inte försöker hålla uppe hastigheten i de värsta backarna. Fast detta är ju ingen SUV... :lol:

XC60 MY10 2.4D med 245hk/520nm cirka 0.80 blandad körning. :mrgreen:
Har du en F11? Hur funkar den med manuell låda? Vad drar den i snitt i jämförelse med din XC60?

Kommer sannolikt att beställa en F11 i vinter....

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Någon som reflekterat över att D3 och D5 har exakt lika förbrukning om man kollar volvos hemsida. I stadskörning är D5 t.o.m snålare än D3

/Kalle
Användarvisningsbild
av supersonic
Arese skrev:
supersonic skrev:Jag kör min nya 525D Man Touring på 0,45 om man kör lagligt plus inte försöker hålla uppe hastigheten i de värsta backarna. Fast detta är ju ingen SUV... :lol:

Har du en F11? Hur funkar den med manuell låda? Vad drar den i snitt i jämförelse med din XC60?

Mvh
Arese
Tjena Arese! Nej, det är en 525D E61 av nyare snitt :D , så tyvärr... Du får fråga mig i vår då det lutar åt en F11 X-Drive! :mrgreen: Blir en 525XD Aut förmodligen, om den kommer, min BMW försäljare säger prel. till våren.

Har mest kört F11 520D Aut, som går bra, väldigt bra. Synd att sexorna är så jävulskt bra bara. :-)-)

Arese, off topic, men blir det Navi Prof?
Senast redigerad av 1 supersonic, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av supersonic
~Kalle~ skrev:Någon som reflekterat över att D3 och D5 har exakt lika förbrukning om man kollar volvos hemsida. I stadskörning är D5 t.o.m snålare än D3

/Kalle
Skulle inte lita fem öre på Volvos hemsida, som är snygg, men den är ofullständig och ouppdaterad. ;-//

Personligen är jag ganska säker på att nya 2.0l D3 är snålare.
av Arese
supersonic skrev:
Arese skrev:

Mvh
Arese
Tjena Arese! Nej, det är en 525D E61 av nyare snitt :D , så tyvärr... Du får fråga mig i vår då det lutar åt en F11 X-Drive! :mrgreen: Blir en 525XD Aut förmodligen, om den kommer, min BMW försäljare säger prel. till våren.

Har mest kört F11 520D Aut, som går bra, väldigt bra. Synd att sexorna är så jävulskt bra bara. :-)-)

Arese, off topic, men blir det Navi Prof?
Hej

Jag har väl inte helt spikat specen ännu. Vill ha tidigast mars-produktion så det är ju ingen brådska ännu. Det jag bestämt är:

F11 535i (kanske 528i då jag egentligen gillar karaktären i sugmotorn bättre..)
Manuell
Comfort
M-sport
19"
Hifi
Usb
Individual tonade rutor
Alcantara-klädsel (om den är lika schysst som på bild, annars Dakota svart)

Har några poster kvar att bestämma mig för således. Navi vill jag nog ha, tycker att 28k är på gränsen till rån dock även om flera andra coola funktioner ingår. Men såg att BMW sänkt priset på bluetooth och navi prof på nya X3 precis som Volvo gör på nya S, V och XC60 så kanske införs en mer human naviprispolitik i femman också from mars.

Mvh
Arese
av Enzo
supersonic skrev:
~Kalle~ skrev:Någon som reflekterat över att D3 och D5 har exakt lika förbrukning om man kollar volvos hemsida. I stadskörning är D5 t.o.m snålare än D3

/Kalle
Skulle inte lita fem öre på Volvos hemsida, som är snygg, men den är ofullständig och ouppdaterad. ;-//

Personligen är jag ganska säker på att nya 2.0l D3 är snålare.
Varför är du så säker på det?
Användarvisningsbild
av supersonic
Därför att jag har stor erfarenhet av D5 i alla möjliga avseenden och de första provkörningarna av D3 av mig och en del biltester plus kompisens S60 D3 Man går riktigt snååålt. :-)-)

Nöjd med svaret? Trevlig helg på dig.
Användarvisningsbild
av supersonic
Arese, 528i är udda och intressant jag hade en 130i som du säkert provat nån gång och det är den bästa motorn hittom 8-cylindrigt jag kört och ägt. Visst gamla M3's sexa är mycket vassare på toppen men har inte samma nya teknik och elasticitet som 528i (typ samma som 130i), vilken motor!! Hur som helst välj med hjärtat! :D
av Arese
Ja, jag gillar ju egentligen den jämna gången och den mer harmoniska kraftutvecklingen i BMW:s sugsexor, varvglädjen. Det talar ju för 528:an. Lite rädd att den ska kännas klen efter min nuvarande 335i dock. Svårt val! Dessutom svårt att hitta 528:a för provkörning....

Mvh
Arese
av Mr T
~Kalle~ skrev:Någon som reflekterat över att D3 och D5 har exakt lika förbrukning om man kollar volvos hemsida. I stadskörning är D5 t.o.m snålare än D3/Kalle
supersonic skrev:Därför att jag har stor erfarenhet av D5 i alla möjliga avseenden och de första provkörningarna av D3 av mig och en del biltester plus kompisens S60 D3 Man går riktigt snååålt. :-)-)

Nöjd med svaret? Trevlig helg på dig.
Finns info i tidigare trådar om detta. Det beror på att Volvo säger att D5 ska startas på 2an i stadstrafik istället för 1an vilket D3an ska startas på. Därav lägre förbrukning för D5an.

//Mr T
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

När det gäller rost: -Borsta bort med st[…]

LED - bländande halvljus

Vid det här laget kan jag direkt se om det &[…]

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]