Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av supersonic
XC90_Executive skrev:Kul beror ju alltid på vad man jämför med. Jag tycker att XC60 R-design är ganska kul att köra. Men det är klart, en V60 R-design blir trevligare, för att det är en lägre bil. Men XC60 R-design med 20" är fortfarande betydligt trevligare att köra än en Summum med 18". Dessutom betydligt snyggare med R-design. :wink:

Stolarna är ett stort plus också! :-)-)
Håller med här, XC60 är fin att köra! Ganska kul på en skala...

Men skippa 20 tummare!!! Snyggt dock, förutom att det ser lite konstigt ut med bromskivorna. :mrgreen:
av Arese
Jag tycker inte att XC60 R-Design är kul att köra - men det gör min fru,det är trots allt hennes bil... Jag jämför med min egen bil som ju är ett lite annorlunda koncept helt klart.

Att R-Design är roligare och snyggare än Summum håller jag dock med om men tycker att komfort är viktigare i denna typ av familjebil.

Mvh
Arese
av Arese
supersonic skrev:
Men skippa 20 tummare!!! Snyggt dock, förutom att det ser lite konstigt ut med bromskivorna. :mrgreen:
Du får köpa mindre öppna fälgar än Cratus om du ska ha 20". De pyttesmå bromsskivorna ser bara för patetiska ut annars.

Mvh
Arese
av Amli
Att välja 20" fälgar på en XC60 gör man väl ändå endast för utseendets skull? För den blir onekligen klart mycket snyggare med R-design och tillhörande 20" :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:Vad är ni för några gamla gubbar egentligen!? :mrgreen: :wink:
...som åker högbyggda SUVar med pensionärshöjdsinsteg för att man blitt så stel att man inte orkar knyckla ihop sig i låg sportbil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
av Steff 99
Amli skrev:Att välja 20" fälgar på en XC60 gör man väl ändå endast för utseendets skull? För den blir onekligen klart mycket snyggare med R-design och tillhörande 20" :-)-)
Håller med att 20" är snyggare, men valet när jag kör mycket i Göteborg med alla spårvägsspår och potthål i gatan, blev efter någon dags provkörning att det valdes bort...jag hade det i beställningen, men det gick ju att ändra och jag har tid att ändra tillbaka också med leverans någongång efter nyår. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
VolvoB20 skrev:...som åker högbyggda SUVar med pensionärshöjdsinsteg för att man blitt så stel att man inte orkar knyckla ihop sig i låg sportbil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fast min bil drar mer blickar från yngre än äldre kan jag säga! :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:
VolvoB20 skrev:...som åker högbyggda SUVar med pensionärshöjdsinsteg för att man blitt så stel att man inte orkar knyckla ihop sig i låg sportbil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fast min bil drar mer blickar från yngre än äldre kan jag säga! :wink:
jau jau ska vi snacka blickfång kan man ju fundera när man rullar runt i sin volvokombi som t.o.m taxi kör runt med ...

Hmmmm, nu börjar jag drömma mig bort...... för samma pengar som en ny XC60/XC70 Summum R-design med fullutrustning får man ju en lätt begagnad 997 Turbo Cabbe med 500 hk tex,

Bild

Eller en GT-R kanske ....

Bild

Eller en ultima kanske ...

Bild

Eller en Cobra kaske...

Bild

Men de är jobbiga att stiga in i :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av oilburner
jau jau ska vi snacka blickfång kan man ju fundera när man rullar runt i sin volvokombi som t.o.m taxi kör runt med ...

Hmmmm, nu börjar jag drömma mig bort...... för samma pengar som en ny XC60/XC70 Summum R-design med fullutrustning får man ju en lätt begagnad 997 Turbo Cabbe med 500 hk tex,
Eller en Cobra kaske...

Men de är jobbiga att stiga in i :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Du har så rett så rett. Kanskje man skulle børja med aerobic varrje dag så man kan myka opp ledan igjen och så klara å komma sig ned i en sådan fast det svåraste ar vell at komma ur igjen. Nu behøver man ju bare øppna dørren på volvo'n och så glider mann ur. :mrgreen: :mrgreen:

Laddar ner MCA-filen och kör den. Då f&[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]