- tor 07 okt 2010, 16:45
Nä skämt åsido..... självklart lämnar jag in bilen men vissa saker är inte skoj att felsöka och då försöker man ju hjälpa till, dessutom försöker jag samla på mig flera saker så verkstaden kan fixa allt på en gång samtidigt som service tex.
Cox skrev:Jag tänker tvärt om, har jag köpt en bil för en halv million så ska jag köra så mycket det går och inte ha den på verkstaden medans jag får åka buss .... :mrgreen:VolvoB20 skrev:Visst kan man göra det, men jag skulle inte göra det, har jag betalat dyra pengar för en ny bil, så ägnar jag inte en minut för att felsöka på den. Bokar omedelbart in en tid och lämnar in bilen. Men det är jag detEnzo skrev:Håller med ovanstående, orka hålla på själv när man har garanti.Cox skrev:Men hallo ! Du har ju garanti på bilen boka tid i stället för att felsöka på den själv.Garanti kan ju innebära att jag måste köra många mil till verkstad, lämna in bilen och vara utan bilen ett längre tag och då fixa andra färdmedel under tiden.
Min volvoverkstad har aldrig tex erbjudit lånebil under garantirep.....
Dessutom laddar dom ju ofta bara ny mjukvara och hoppas det löser sig
Felsöka kan man ju göra själv på 5 minuter, så det är väl en bra start......
Nä skämt åsido..... självklart lämnar jag in bilen men vissa saker är inte skoj att felsöka och då försöker man ju hjälpa till, dessutom försöker jag samla på mig flera saker så verkstaden kan fixa allt på en gång samtidigt som service tex.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.