- ons 29 sep 2010, 14:50
Jag tror att nästa generation V70 kommer bli väsentligt mycket dyrare och kommer att kliva upp på samma prisklass som A6 och 5-serie.
Men till Volvos försvar måste jag ändå säga att med S/V60 samt XC60 så är det första gången som Volvo på allvar på riktigt kan jämföra sig med tyskarnas motsvarande modeller. Såvida vi inte kryssar i alla tillbehör samt större motor styrka vill säga.
Micke008 skrev:Inte riktigt. Jag byggde en V60 D5 AWD Summum och den blev dyrare är den A4 Avant 2.0 TDI Quattro S-line som jag byggde ihop. Nu går iofs inte just Audin att få med Automat samt att jag inte tog skinnklädsel och elstolar. Men å andra sidan la jag på S-line paketet. Det skiljer inte så mycket längre i pris på dessa.sandberg80 skrev:Ja det svåra med V60 är ju att den i praktiken är DYRARE än både motsvarande Audi A4 och nästan lika dyr som motsvarande BMW 3-serie.Om man räknar grundbil + paket kanske det kan stämma, plockar man sen på skinklädsel, storstereo, handsfree och lite annat lulu så är dessa tillval snabbt uppe i det dubbla jämfört med Volvon.
Jag tror att nästa generation V70 kommer bli väsentligt mycket dyrare och kommer att kliva upp på samma prisklass som A6 och 5-serie.
Men till Volvos försvar måste jag ändå säga att med S/V60 samt XC60 så är det första gången som Volvo på allvar på riktigt kan jämföra sig med tyskarnas motsvarande modeller. Såvida vi inte kryssar i alla tillbehör samt större motor styrka vill säga.