Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av vetten
torbjorn_75 skrev:Om ni uppfostrar barnen ordentligt i skolan så blir dom kanske inte så gnälliga som SD sen när dom växer upp, menar jag.
Uppfostran av barnen ska väl i huvudsak vara föräldrarnas sak att sköta. Vad vi i skolan i huvudsak i just detta ämne försöker att lära barnen är att ha en just värdegrund med en sund moral och etik hur man bemöter andra människor oavsett religion och hudfärg.

Och NEJ jag är inte SD:are om du tror det, tycker bara att dom blir lite uthängda som svin och att man prisar extremvänstern för deras sk. protester. Det var ju samma visa när "Ny Demokrati" kom in i riksdagen, då reste sej Westerberg upp och gick ut ur studion.

Att du sen tycker att SD är gnälliga så vad är då dom andra partierna?

Och jag tror och hoppas att vi fortfarande lever och bor i ett demokratiskt land med både religionsfrihet och åsiktsfrihet.
av *pettson*
torbjörn75.. Största felet som begås, är när folk tror att barnen ska uppfostras i skolan. Är du en av dom som tror att staten ska uppfostra barn? Att det är vad kursplanerna går ut på från dagis till gymnasiet?

Resten raderade jag då det va ett rent hån och provocerande mot föräldrar i allmänhet!
Vill inte se sånt i fortsättningen här.

Håll er till topic nu

//Severin
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
*pettson* skrev:Är du en av dom som tror att staten ska uppfostra barn? Att det är vad kursplanerna går ut på från dagis till gymnasiet?
Nja, nu var det ju inte jag utan signatur "vetten" som påstod att dom jobbar med någon form av uppfostran i skolan, det vet väl inte jag om det är sant eller inte heller. Jag vet ingenting om skolan överhuvudtaget, det var därför jag frågade om det.

Jag tycker bara att *om* man jobbar med uppfostran någonstans, strunt samma var, om det är hemma eller i skolan, eller militärtjänsten eller på arbetsplatsen eller var som helst - då ska det helst gå till på rätt sätt!

Annars kan man lika gärna hoppa över den biten.
av *pettson*
Severin, jag förutsätter att du har nåt att backa upp ditt påstående med, några hundra timmars utbildning och erfarenhet har jag i ämnet. Eller menar du att jag som familjehem är helt ute och far, att min uppfattning är skev? OM det så att du finner det som ett hån mot föräldrar i allmänhet så föreslår jag att du helt enkelt öppnar ögonen och utbildar dej i frågan. Jag kommer nu att anmäla ditt beslut.
Användarvisningsbild
av vetten
torbjorn_75 skrev:Nja, nu var det ju inte jag utan signatur "vetten" som påstod att dom jobbar med någon form av uppfostran i skolan, det vet väl inte jag om det är sant eller inte heller.
Nej!!! Jag har aldrig påstått att vi i skolan sysslar med UPPFOSTRAN utan i skolan Jobbar vi med UTBILDNING vilket är en viss skillnad, men skit samma tycker att det börjar spåra ur nu så jag tror inte att jag orkar bry mej om den här tråden mer utan håller mej till trådar som det inte är en massa tjafs i :-(O)
Användarvisningsbild
av SvenB
Tråkigt om tråden spårar ur så att folk lämnar tråden
Användarvisningsbild
av Severin
*pettson* skrev:Severin, jag förutsätter att du har nåt att backa upp ditt påstående med, några hundra timmars utbildning och erfarenhet har jag i ämnet. Eller menar du att jag som familjehem är helt ute och far, att min uppfattning är skev? OM det så att du finner det som ett hån mot föräldrar i allmänhet så föreslår jag att du helt enkelt öppnar ögonen och utbildar dej i frågan. Jag kommer nu att anmäla ditt beslut.
Det jag reagerade på va att du drog alla föräldrar över samma kam och långt ifrån alla missköter sina barn som du målar upp det
Användarvisningsbild
av DogWalker
Severin skrev:
*pettson* skrev:Severin, jag förutsätter att du har nåt att backa upp ditt påstående med, några hundra timmars utbildning och erfarenhet har jag i ämnet. Eller menar du att jag som familjehem är helt ute och far, att min uppfattning är skev? OM det så att du finner det som ett hån mot föräldrar i allmänhet så föreslår jag att du helt enkelt öppnar ögonen och utbildar dej i frågan. Jag kommer nu att anmäla ditt beslut.
Det jag reagerade på va att du drog alla föräldrar över samma kam och långt ifrån alla missköter sina barn som du målar upp det

Synd att jag missade det inlägget.
av *pettson*
DogWalker skrev:
Severin skrev:

Synd att jag missade det inlägget.
Nu var det ju inte så det skrevs.. Jag lade in fakta om vad som tyvärr är vanligt, och målade dessutom upp ett scenario.. men EN tolkade detta som påstått att alla föräldrar var dåliga..
Användarvisningsbild
av Fluffen
Tycker också att det hade varit intressant att läsa det *pettson* skrev.
Även om jag inte håller med han i allt han skriver så brukar han ha bra på fötterna iaf, tar man illa vid sig så får man väl blunda och inte ta åt sig.
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]