Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Som rubriken lyder hur kan jag komma över artikelnummer på orginaldelar som jag behöver? Ringer man till Bilia så vägrar väll dom tala om artikelnummrerna för mig dom kommer väll bara säga kom ner med bilen får vi titta på den!? Eller vad är era erfarenheter? Brukar dom tala om? Kan man hitta artikelnummrerna på någon av deras hemsidor?
vore intresant o veta vad du ska med artickelnummrena till?
ljungqvist86 skrev:Köpa reservdelar via en kontakt och tänkte underlätta lite genom att lämna färdiga artikelnummer!

OK du ska låta en firma göra grovjobbet gratis så du o en kontakt bara kan tjäna pengar.

Jag skulle heller inte ge dig några artickel numer om jag stog på ett reservdelslager...

Låter ju desutom som delarna inte kommer den lagliga vägen om man nu måste ha arteickel nummret själv för att få tag på dom.
Min erfarenhet är -tyvärr- att man ibland får komma med artikelnumren själv och ge reservdelsmännen artikelnumren för att få rätt grejer...

För övrigt har det aldrig varit några problem för mig att få ut artikelnummer.

Är det en bil 2005 eller äldre ( men inte äldre än 240) finns reservdelsprogrammet VADIS att köpa på tradera eller Blocket ibland.
JE Jr skrev:Min erfarenhet är -tyvärr- att man ibland får komma med artikelnumren själv och ge reservdelsmännen artikelnumren för att få rätt grejer...

För övrigt har det aldrig varit några problem för mig att få ut artikelnummer.

Är det en bil 2005 eller äldre ( men inte äldre än 240) finns reservdelsprogrammet VADIS att köpa på tradera eller Blocket ibland.

det är nog inga problem att få tag på artickelnummret när du köper delar av den kille som du får artickelnummret av.
men om du ska låta nån leta rät på et gäng delar åt dig, men inte köper nått, bara ska ha artickelnummena, då är det nått lurt på gång, då skulle inte jag lämna ut några nummer.

enda anledningen till att man ska ha nummer likt det trådskaparen ska ha, är om man ska sno delar på ett reginlager eller liknande, då har man inget syste att hitta rätt delar i, man har bara ett stort lager sorterat efter artickelnummer.
i alla andra lägen kan den som säljer delarna ta fram artickelnurmna mans ka ha.
Volvo s70 läckande bränsleslang

Hej ! Jag har en fundering ifall ni hade kunnat hj[…]

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]