Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har ett vinande ljud som kommer från a stolpen alt spegeln på vänster sida vid farter över 85km/h. Har varit inne med bilen två gånger på Volvo utan att de lyckats lösa problemet. Listerna på a stolpen är bytta och idag har de extra tätat kring spegeln. Men inget har hjälpt. Är ett vislande ljud som har betydligt högre ton än det vanliga vindbruset. Någon som haft samma problem på sin XC60? hur löstes problemet? bilen är uttagen 2010-05
Senast redigerad av 2 JimmyK, redigerad totalt 0 gång.
Jag hade samma ljud när vår var ny. Mekanikern fick dock till det på första försöket. Jag vet inte vad han gjorde exakt mer än att han limmade någon list. Det här var drygt 6 mån och 1200 mil sedan och det har varit tyst sedan dess.
Det verkar alltså finnas en lösning, är dock tyvärr osäker på vilken...
bjornw skrev:Jag hade samma ljud när vår var ny. Mekanikern fick dock till det på första försöket. Jag vet inte vad han gjorde exakt mer än att han limmade någon list. Det här var drygt 6 mån och 1200 mil sedan och det har varit tyst sedan dess.
Skönt att höra att det går att få bort detta irriterande ljudet. Vilken Volvo verkstad hade du inne din bil på? Så kan min verkstad kontakta de för att få reda på hur de löste problemet.
bjornw skrev:Jag hade samma ljud när vår var ny. Mekanikern fick dock till det på första försöket. Jag vet inte vad han gjorde exakt mer än att han limmade någon list. Det här var drygt 6 mån och 1200 mil sedan och det har varit tyst sedan dess.
Ringde din mekaniker och frågade vad de hade gjort. De hade tagibt bort spegel (hela huset inkl foten) och sedan tejpat ljuddämpande tejp bakom segelfoten. Den trekanten som spegelfoten bildar. Instruerade de på Volvo här om denna åtgärden vilket utfördes igår och nu är bilen tyst. Så skönt. Ett stort tack för hjälpen.
JimmyK skrev:
Ringde din mekaniker och frågade vad de hade gjort. De hade tagibt bort spegel (hela huset inkl foten) och sedan tejpat ljuddämpande tejp bakom segelfoten. Den trekanten som spegelfoten bildar. Instruerade de på Volvo här om denna åtgärden vilket utfördes igår och nu är bilen tyst. Så skönt. Ett stort tack för hjälpen.
Lysande, vilken tur att det löste sig :D

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]