NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
4.200 för 8000 mila....incl. 2.0 upgrade..
Bilia Vinsta....de 'glömde' ochså att inkludera spolarvätska som lovat.
:(
av dieselputte
3097 kr blev det för 8000 mila och det står nåt om "mjukvara styrenheter nedladdning" är det samma som 2.0 servicen ? Fick handbromsen fixad utan extra kostnad, men fick även en varning om att vänster bakre bromsok kan behövas bytas.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
3200:- v50 t5 7000mil på Bilia. Får uppgradering och glasbehandling på köpet, dock får jag lite extra rabatt och hamnar på 2700 (volvo anställd). Känns helt ok, gött med assistansen också om ngt skulle hända!
av skillls
Senaste service jag gjorde bå bilia segeltorp fick jag ge 3300. då fick jag i princip oljan bytt. Så fort jag har kontakt med bilia så vill dom ha fantasi summor för påhittade detaljer. Hitta din egna lokala verstad och förhandla priser, så blir du en lyckligare bil ägare. När jag vänder mig till altenativa service ställen så blir det nästan alltid halva priset. Dom har också stämplar.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Hade jag inte haft en relativt ny bil hade jag inte brytt mig om Volvoverkstäderna/Bilia. Det är om det skulle hända något riktigt allvarligt / dyrt som det känns som en trygghet med 100% Biliastämplar i s-boken.
av skillls
Det är din rädsla dom lever på. Om det nu händer nåt riktigt allvarligt som du säger,så kommer det säkert kosta pengar trots du servar den på bilia.they find a way,så att säga. Mina fel har en så länge gått på försäkring.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Jag ska göra min 10000-mila service snart. Vad jag kan läsa mig till är det en helt normal service, stämmer det?

V50 T5 -05
10300mil

Den servades vid 9300mil men det var snart ett år sen, så jag antar att lampan snart börjar lysa.

Funderar på om jag ska börja göra min service någon annanstans för att spara en slant då det inte känns speciellt märkvärdigt. Jag har ändå tänkt att ha bilen ett tag. Så vid eventuell försäljning om fem-sex år så är man nog bara glad om bilen har servats regelbundet.

8)
/Christian
av perhall
dieselputte skrev:8000 mila service 2.0D, Bilbolaget Hudiksvall kostar strax under 3100 kr har för mig det gick på 2900 (4000 mil) för 2 år sedan samt 6000 mil=5500kr inkl additiv för 1 år sen.
Byte av olja + olje, kupe samt luftfilter + justering av handbroms. EGR skall oxå bytas.

Att det kostar beror väl mycket på att det kostar att hålla igång en så pass stor verkstad. En hel del dött fläsk som sköter administration, mekaniker som skall utbildas, skatter, miljöavgifter, uppvärmning, belysning mm. Förhoppningsvis blir det väl lägre priser om andra mindre verkstäder får göra service även under garantitiden. Det har väl tagits ett beslut i EU om detta så märkesverkstäderna förlorar sitt monopol. Men det kan väl vem som helst räkna ut att den dagen nåt strular så får den som servat bilen någon annanstans inte samma support som de som är märkesverkstäderna trogna....eller vad tror ni?
Det får de redan, sen länge, typ 2002.
Men precis som du säger så har man ju bättre förhandlingsläge om man köpt bilen på Helmia o servat den där än på Mekonomen.../PH
av Anden81
fick precis ett pris från min Volvoverkstad på 12000 mil service.
Har en 2.0D. 12,800 skulle dom ha :cry:
Är det ett normalt pris, tyckte det var grymt högt och vad gör dom på den servicen?
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Anden81 skrev:fick precis ett pris från min Volvoverkstad på 12000 mil service.
Har en 2.0D. 12,800 skulle dom ha :cry:
Är det ett normalt pris, tyckte det var grymt högt och vad gör dom på den servicen?
TOLV TUSEN ÅTTA HUNDRA??? Du måste skämta?

:-O)

/Christian
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]