Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Willis
Tjena!

Tänkte höra om någon känner till en möjlig kostnad för service vid 8000 mil av min S40 2.0T Fas 2 -04, visserligen har bilen bara gått 7300. :)

MVH
Willis
av zkiddz
Bästa är ju alltid att ringa runt och fråga, eller att du skriver vart du bor så kanske någon har lättare att ge prisuppgift.
Skiljer sig mycket från plats till plats.
Användarvisningsbild
av hixen
Beror helt på vad du vill ha bytt, en stämpel för olja och filter 1200:- och uppåt, Luftfilter, kupéfilter, tändstift är ju dock saker man kan göra sjävl och bekosta på med finare saker för en billigare peng än vad man ger hos tex. Volvo.
Mvh
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag har inget för mig så jag läser det åt dig:

Olja/filter

Kupéfilter

Err... Det var visst inget mer. En massa kontroller av vätskor/oljor, smörjning av gångjärn osv.
av Willis
crumpets skrev:Jag har inget för mig så jag läser det åt dig:

Olja/filter

Kupéfilter

Err... Det var visst inget mer. En massa kontroller av vätskor/oljor, smörjning av gångjärn osv.
Haha, gött Crumpet! :)
Inte mer än så? Kanon bra isf :D
Användarvisningsbild
av kendough
Hej

Jag vet inte riktigt vad som skiljer eller så men jag ska göra en 9000 mila på min 01:a.. inget "special special" på den å volvo ska ha 3900:- för den.. 3700:- på mekonomen.. vansinne.. Olja filter ink. kupé.. Tar emot men va gör man.. Vet inte om detta hjälper dig men det bör ju va nån liknande service du har på intåg.

Mvh Kenneth

Ps. nån som har en biliastämpel till salu?! ;) (skoja) hehe

Intressant är också att Lyten med k&ou[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Hej ! Jag har en fundering ifall ni hade kunnat hj[…]

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]