Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zkiddz
Jag bytte bromsklossar för ngn månad sedan för att den skulle gå igenom besiktningen.

Det är ju skitkassa skivor men hade inte pengar att byta allt samtidigt, nu ska jag byta skivor men undrar om hur spårningen i skivorna påverkat mina nuvarande klossar såpass att skadan redan är skedd så att säga?

Kan man slipa klossarna ifall det skulle behövas?
av Grantzow
Inga problem. Det är bara att byta skivor. Men om du vill jämna ut klossarna lite så kan du skrapa dom i asfalten.
av PeterR
Skämtar du eller ?:-/ , slipa av dom mot asfalten??. Skivorn kan väl inte vara mer spåriga än asfalten e ruggig. Ska man nu göra på detta sätt kan man väl iaf använda en rasp eller iaf en fil, huahh. :-O)
//Peter
Användarvisningsbild
av vetten
Ja det gäller ju att få dom så jämna som möjligt, jag hade nog bytt klossar också men om din ekonomi inte tillåter det så kan du ju alltid försöka få bort ev. spår i klossarna men dom kommer iofs. att slita in sej ganska snabbt om dom inte är snedslitna för då måste dom bytas. Ja en vanlig fil eller ett slippapper på en jämn kloss funkar också.

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]