Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
prototype skrev:
vetten skrev:Tempsensorn :-)-)
Är det nåt jag behöver byta helt eller kan man göra nåt åt den gamla? :)
Byta till en ny är ända lösningen.
av prototype
vetten skrev:
prototype skrev:
vetten skrev:Tempsensorn :-)-)
Är det nåt jag behöver byta helt eller kan man göra nåt åt den gamla? :)
Byta till en ny är ända lösningen.
Tack för det snabba svaret :) då blir det iväg och köpa lite delar sen då :D
av prototype
Har nu byt tempsensor och bilen går som vanligt tills jag körde på ett gupp och då började lamba lampan lysa direkt. Stannade till och drog bort lamba sond kontakten och satte tillbaka den igen och då funkade det igen. Den är dock lite sliten men det kanske bara räcker med att ta lite kontakts fett eller ska man byta den också? Vad kostar en sån?
av qan
Du ska inte ha kontaktfett i den kontakten. Bilia tar ganska exakt 2133 för den mekonomen tar 1887 och skroten 2-500 (jag kollade upp det nyligen). Jag tog en från skroten ca 15000mil och den har fungerat fint för mig.
av prototype
qan skrev:Du ska inte ha kontaktfett i den kontakten. Bilia tar ganska exakt 2133 för den mekonomen tar 1887 och skroten 2-500 (jag kollade upp det nyligen). Jag tog en från skroten ca 15000mil och den har fungerat fint för mig.
Låter som en bra ide det :)
Kollade lite på laga.se men det är en främre man ska ha? sen måste det vara samma model eller är det samma för alla?
av qan
Som förstår din första post så har du inte turbo, alltså har du bara en lambdasond. Det är en 1v sond medan turbon har 5v, så köp inte vilken som helst utan se till att du får ta i rätt pryl. Ska du plocka den själv så har 5v sonder en röd kabel, så en sån vill du inte ha (brukar även stå 5v /1v på sidan av sonden).

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]