Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Idag hittade jag till detta forum tillsammans med min 960 som jag hart framfört på vägarna lite mer änn ett år nu. Nuvarande mätarställning ligger på 357145
Den har varit i våran ägo i ca åtta år och antagligen så får den fortsätta med det tills den slutar att rulla.
Jag har gjort några små förändringar på bilen annars så fösjöker jag hålla orginal stilen.

Bild

Fixat
  • Led på hela instrument brädan inklusive knappar, ECC och radion, även skyltbelysningen
  • Byggt om dimm bakljuset till bakljus och bromsljus "undrar om folk blir bländade när jag bromsar"
  • Egnen tillvärkade extraljus fästen "orginal satsen fanns inte att köpa längre"
  • Nya volvo emblemet i grillen
  • Vita skärm blinkers som jag tog från pappas gammla V40
  • Xenon i x-traljusen
Saker att göra, fixa och egna idéer
  • Färddator bygga själv
  • Elektrisk ratt värme bygga själv
  • Laga AC:n
  • Nya centrum kåpor av den nya modellen till de fina uranus alu fälgarna
Det märks att den här bilen är noga igenomtängt när man börjar skruva som när jag bytte min absolut första kamrem, lätt som en plätt.

BildBildBildBildBildBildBildBild

Mer bilder och uppdateringar kommer väll i mån av tid.
Senast redigerad av 29 SA4AQS, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Bilder på LED belysningen som består av vita LEDs sådana som syns i första posten då de är vidvinkel på dessa (hittade också en glow stick)

BildBild

För tillfället så har jag en grön larm LED funderar på att prova med en vit där också, Och så måste jag fixa med stänklapparna framm som satt fel monterade och lite lösa så att det var plåt rent ett tag på skärm kanten.

BildBild
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Orka

Den har läkt oja ett tag nu "några månader" och jag har försjökt listat ut vart det läker.
Då det är i bak kanten av motorn så är det svårt att se och i samband med olje byte så blåste jag rent motorn med lack nafta "rent blev det iaf" och nu "någon månad efter" så har den läkt myket olja.
Jag hade hoppats på att det bara kunde vara kamaxel tätningen som läkte men nu vet jag att så inte är fallet "okej kanske att den läker men inte att jämföra med den mängden olja som försvinner"
Och nu idag när jag har grävt framm en liten spegel så ser jag att den har läkt kylarvätska också "har fyllt på den också vid enstaka tillfällen då lampan tändes" summan av detta är då jo topplockspackningen har antagligen pajat =(
Användarvisningsbild
av SA4AQS
Idag :D "nej bilen är inte klar ännu :( " i bilen som jag kör för tilfället pappas nya V40 fas2 2.0T som vi fick ersat av försäkringsbolaget då den gammla blev skrot jaja tillbaka till saken, så hittade jag en liten förmögenhet undan gömd och glömd under locket runt växelspaken i ett etui inehållande totalt: 666 norska kronor och 50 norska öre

Nu blire att vänta på att den norska valutan ska bli värd lite mer och sen växla in mitt fynd vid växelspaken :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]

Ja ett ganska omfattande jobb :-(