Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rogg48
Bytte begagnade bakdäck för ca en månad sedan inför besiktning nu kommande onsdag, De hade ca 5 mm kvar. Skulle idag byta sidopositionljus, upptäckte då att däcket var slitet på ytterkanten ca 5 cm in mot mitten, kollade andra bakdäcket precis samma fel

vad beror detta på ? bussningar bak eller stötdämpare bak? ...eller handlar det om fyrhulsinställning

Är det inte stel bakaxel på s40 1998 ?
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Nej det är INTE stel bak på S40 Jag har 98 å det e justerbar. Dock så sa däck snubben att de bultar som håller hjulinställningen back lätt kan rosta å gå av när man ska justera däcken tyvärr..
av rogg48
Nightmare89 skrev:Nej det är INTE stel bak på S40 Jag har 98 å det e justerbar. Dock så sa däck snubben att de bultar som håller hjulinställningen back lätt kan rosta å gå av när man ska justera däcken tyvärr..
Men hur gör man då...då går det att köpa bultar för säkerhets skull...eller va ska man göra om det finns en risk för det...går de av är det väl helt kört ?

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]