Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pekka88
jag vet inte hur farligt det är att få in luft i servosystemet, men jag har sugit upp oljan i påfyllnadsburken å hällt i nytt, väntat ett par dagar och gjort samma sak om igen 3-4 gånger istället för att tappa ur hela systemet. är detta den smidigaste vägen? tänkte även byta bromsoljan , och gjorde även där samma sak men det verkade som om påfyllnadsburken var delad i 2 sektioner? kan inte suga ur allt .... känns även som om det tar längre tid för bromsoljan att cirkulera än servooljan?
håller jag på tids nog lär jue vätskan ialla fall bli "bytt" ....någon som har en smidigare lösning?
Användarvisningsbild
av emwtur
Luft i servon - antar du menar styrservon, får du bort genom att vrida ratten fullt åt bägge håll .
bromsoljan cirkulerar inte - så den måste du byta genom att släppa ut den gamla vid hjulen.
om du är osäker , börja med att skaffa en Haynes bok , är du fortfarande osäker, pilla inte på bromsarna !
/emwtur
av rd350
Som föregående skrev, var försiktig med bromsarna om du är osäker men bromsvätskan i behållaren kan du byta genom att ta av hela behållaren. Den sitter "nerstoppad" i två gummitätningar i huvudcylindern, vicka den i sidled samtidigt som du drar den rakt upp. När du fått av den och tömt den rengör du den med t-sprit aldrig något annat. Sätt tillbaka den och fyll på ny bromsvätska den drar man sen ut med en sug genom luftningsnipplarna, finns en del olika verktyg för detta men är du osäker så ta hjälp av någon.
Kopplingen tar högt upp.

Ok då kanske det är så med min oc[…]

EX60

EX60 CC går nu att konfigurera via hemsida[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p[…]

Häng ut dem för skambeläggning