Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Använder du dubbade vinterdäck?

Ja
38
84%
Nej
5
11%
Använder M+S däck
Inga röster
0%
Använder inte vinterdäck alls..
2
4%
Användarvisningsbild
av cybermunk
Skulle aldrig äventyra min säkerhet med odubbat. Detta då jag kör på dåligt underhållna vägar. Ex vägar ner till enskilda hus och bostäder. Eller vägar där dom har eftersatt vinterväghållning.

Sen har jag ett par "slirmattor" ligger i förrådet som åker i skuffen så snart jag sätter på vinter på bilen.
Användarvisningsbild
av camaro69
StringerBell skrev:
Funk skrev:
camaro69 skrev:Hellre smatter, än Bambi på hal is.
Ändå värre blir det när man snabbt och oplanerat lämnar isen för en tur längre ut i naturen... 8)

/Thomas
Och du skyller på däcken för att du hamnar ute i naturen?
Är det inte alltid halkans fel? :wink:
Det säger dom ju i alla nyhetssändningar. Olyckan bereodde på halkan.
Det kan ju aldrig vara att föraren körde över sin förmåga!!!??? :roll:
av Cicaro
Jag kör med dubbdäck och har snökedjor i bagaget hela vintersäsongen. Trots detta kör jag alltid som OM jag hade sommardäck även vintertid. Att jag har dubbdäck har att göra med att jag kör på dåligt underhållna och backiga vägar där det inte finns en chans att ta sig upp vintertid utan dubbade däck... (En av backarna på vägen hem till mina föräldrar är bitvis så dåligt underhållen att det är svårt att ta sig upp MED dubbdäck pga. all is)

Friktionsdäck fungerar utmärkt för den som enbart kör på bra vägar och som kan ställa bilen den dagen som inte snöröjningen och halkbekämpningen hunnit med...

Och för den som sedan blir upprörd när de ser att jag bor i Stockholm, nej jag åker inte bil till jobbet...
Användarvisningsbild
av StringerBell
4x4 och mekanisk diffspärr är sexigare på svår vinterväg.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Fan nästa gång dom kör Is-Racing här i trakterna ska jag sno ett par våfflor med tillhörande spikar :) Kör man fast med dom dubben då e man fan professor :P

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]