Funk skrev:För mig är det lite förvånande att man inte längre verkar intresserad av ideologierna, utan bara verkar tittar på enstaka frågor eller utifrån rent egenintresse. Håller för övrigt med i Bosa:s betraktelse i hur man beter sig i debatter.Jag ser inget konstigt med att rösta utifrån den egna personen, jag röstar på det parti som jag tror drabbar mig och mina nära på minsta skadliga sätt. ;)
Vad det gäller ROT-avdragen så vill de rödgröna (enligt Mona Sahlin i radion i dag) faktiskt behålla och utveckla/bredda det.
/Thomas
Såg förresten utfrågningen av de rödgröna på 4:an igår och mycket riktigt har Mona Sahlin gjort en kovändning vad gäller ROT-avdraget, dock tycker jag det börjar kännas lite desperat från deras håll allra helst med Ohlys frieri i TV så snacket om att de vill behålla ROT-avdraget tror jag bara är ett sätt att försöka fiska röster på.
Jag har inget förtroende för Mona Sahlin och gillar henne inte heller, ska jag vara ärlig så tror jag hon är en av orsakerna att de rödgröna ligger till som de gör i opinionsmätningarna (litar för övrigt inte ett dugg på opinionsmätningarna, är ett för litet underlag). Vet att det är fel att skippa ett parti pga dess ledare men hon är ett skäl för mig att inte rösta på sossarna iaf, vill verkligen inte se henne som statsminister.

- By Malmstroem