PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

det enda som inte är nytt är det längsgående bromsröret & rör#2 & slangen bak
Kan nog vara en god ide att åtminstone byta slang(ar) och kanske även rör.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av filip2
nja, klämt vet jag inte om jag direkt har gjort & det kommer ju ut bromsvätska, så det är vell inget fel på den även om den ser ut å vara lite spruken.

tror inte att det är det som är själva felet, tyvär :(
av Frownlayer
jag tror med att det har med rör eller slangar att göra... annars så kan du ju alltid felsöka med att börja nära huvudcylindern och sedan gå vidare längre ut på ledningarna...
ett annat alternativ är att koppla bort hel hel sektion och trycktesta, eller blåsa igenom med tryckluft... jag sätten är många, bara att du måste nog lägga några timmar för att hitta felet... tyvärr
Användarvisningsbild
av P1800
Minns inte hur duettens cylinder och packningar ser ut men kan det vara möjligt att packning i huvudcylinder är vänd åt fel håll. den större diameter ska vara vänd mot det håll där trycket byggs upp. Om detta är felmonterat så lär du inte få något tryck!

Kuriosa:
När jag hade problem att lufta bromsarna efter att jag bytt bromsrör så visade det sig efter 1/2 dag av missmod att kärringen pumpat med kopplingspedalen. Så det kan vara skilda orsaker till problemen...

Lycka till!
Användarvisningsbild
av filip2
ok, får titta på det när jag bytt dom bakre slangarna :roll:

haha, nåt sånt misstag har vi inte gjort iallafall :D
Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]