Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zell
Ja, sorry, kunde bara inte låta bli :)

Jag hoppas att du dokumenterar lackjobbet med bilder. Me like pictures.

Skickat mobilt från Samsung Spica genom Tapatalk Pro.
Användarvisningsbild
av crumpets
Fick bubblan i solfilmen på bakrutan fixad häromdagen. Igen. Verkar dock inte komma tillbaka den här gången! :)

Var och köpte våtslippapper och polerskivor idag, tänkte gå lös på strecken på bakluckan som jag repade upp i somras och hade i sån där lagningsstift(men det är ju penslar?) i. Blir ju ojämnt och jävligt från början så jag tänkte lite finslip + polering på det skulle nog inte sitta fel.

När jag bara orkar ska jag ta och ge mig på parkeringsskadan på vänster bakkjol också, samt kromlisten på bakkjolen.
Det är 0 och ingen krom kvar på den öht och jag har inte råd att lämna in så jag tänkte köra kromsprej på den(ja, jag har testat det förr och ja jag vet att det inte blir som riktigt krom eller ens i närheten) för att iaf få någon lite roligare nyans på den än det smutsbeigevita som är idag.
Användarvisningsbild
av crumpets
Beställde igår larm till bilen, blev vikinglarms basmodell. Ville egentligen bara ha fjärrstyrning till centrallåset men tänkte att kostar det bara nån hundring extra kan väl ett lite basic larm också vara trevligt. Har ju ändå inte ena nyckeln så stöldförsäkringen kommer ju ändå aldrig funka.
Användarvisningsbild
av crumpets
Då var larmet typ en femtedel inkopplat då. Fjärrstyrning av centrallås funkar :)
Sensor för stötar, inkoppling i blinkers, inkoppling i dörrgivare, fönstergivare(om jag hittar några sådana ens), och nåt mer kvar.
Användarvisningsbild
av crumpets
Då funkade även blinkersen kopplade till centrallåset, samt att det inte larmat på automatiskt när man har nyckeln omvriden i tändningen.
Användarvisningsbild
av crumpets
Då var allt ihopskruvat. Pust och stön!
Har kört runt en vecka med halvriven inredning och benen badandes i kablar. Tror seriöst jag fastnat med fötterna i dem hundra gånger när jag har gått ut.

Igår installerades hursomhaver det sista, stötsensor och siren så nu funkar det :) Sensorn var inte mycket att hänga i gran ens på högsta känslighet men vad fan. Den stora poängen är ju att få fjärrlås, och det har jag nu :)
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 47

Ja ett ganska omfattande jobb :-(

Andelen bilister som behöver dra ett skotersl[…]

Ingen som har koll? :( Jag är ju fullt medv[…]

Rostskyddstips

Den har aldrig, sedan den lämnade fabriken […]