Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvo_850.se
har en s70 glt som jag vill byta dörrklädsel på den i bak jag hittade en skruv i handtaget och inget mer men går inte att lossa de vet non hur man gör eller fins de mer skruvar non stans m.v.h volvo

Raderade dubbelposten som smög sig in för dig... :)

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Användarvisningsbild
av G-kraft
volvo_850.se skrev:har en s70 glt som jag vill byta dörrklädsel på den i bak jag hittade en skruv i handtaget och inget mer men går inte att lossa de vet non hur man gör eller fins de mer skruvar non stans m.v.h volvo

Raderade dubbelposten som smög sig in för dig... :)

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Alltså du har plopparna längs kanterna på dörrsidan också som måste lossas...det är små runda svarta ploppar, sedan så i mitten finns det en som skall tryckas in..när du gjort det på alla så bara till att lyfta lite lätt uppåt så skall den lossna....
av Frigge
Eftersom det är en S70 vi pratar om så är det bara en skruv innanför kåpan,sen är det bara rycka ut den nerifrån o vara försiktig med sargen runt innerhandtaget som ska lossna när man rycker nerifrån. Det finns inga clips i nederkant på din dörrklädsel.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av G-kraft
Frigge skrev:Eftersom det är en S70 vi pratar om så är det bara en skruv innanför kåpan,sen är det bara rycka ut den nerifrån o vara försiktig med sargen runt innerhandtaget som ska lossna när man rycker nerifrån. Det finns inga clips i nederkant på din dörrklädsel.

/Fredrik
Finns det inga på s70 bak !?! lärde man sig nåt nytt ...men på c70 så finns det sådana ploppar, antog att det va detsamma som på s70 också......tack för infot...
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
G-kraft skrev:
Frigge skrev:Eftersom det är en S70 vi pratar om så är det bara en skruv innanför kåpan,sen är det bara rycka ut den nerifrån o vara försiktig med sargen runt innerhandtaget som ska lossna när man rycker nerifrån. Det finns inga clips i nederkant på din dörrklädsel.

/Fredrik
Finns det inga på s70 bak !?! lärde man sig nåt nytt ...men på c70 så finns det sådana ploppar, antog att det va detsamma som på s70 också......tack för infot...
MAN TACKAR FÖR ALLA TIPS NU SKA JAG UT OCH FÖRSÄKA LOSSA DET m.v.h volvo S70
Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]