Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bizon
...plötsligt :( har en 945 -95. Det är inte säkringen, så mycket kan jag se själv. Någon som har en aning om vad det kan vara?? Något man kan fixa själv?

Jag köpte denna bil för ett drygt år sen och gillade verkligen att den hade farthållare, inte helt vanligt ju på dessa bilar, trist att den lagt av redan :(
av bizon
Edgarn skrev:inte wiren som hoppat av bara i motorummet?
Ingen aning dessvärre, är ingen mekare :oops: nån som kan förklara var denna sitter så kan jag kolla?
Användarvisningsbild
av dahlen
den sitter brevid gaswiren :P

EDIT: sitter där på 740 vet jag iallafall
av rd350
Vanligast är justering av kontakterna vid broms och kopplingspedaler, prova att "hålla upp" pedalerna med foten och se om det hjälper.
av bizon
rd350 skrev:Vanligast är justering av kontakterna vid broms och kopplingspedaler, prova att "hålla upp" pedalerna med foten och se om det hjälper.
Tack för tipset, ska prova detta! Ska även kika i motorrummet och se om jag kan förstå något :wink:
av bizon
Nu har jag äntligen provat, det hjälpte inte att lyfta upp pedalerna med tårna, och jag tog några bilder i motorrummet, vad jag kunde se såg det bra ut, jag tror jag vet vilken som är gasvajern, vilken är det som sitter brevid denna, är det den till farthållaren eller?

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
Den slaka vajern som går till gummibälgen är till farthållaren och ska vara spänd. Den har helt enkelt hoppat av rullen
av bizon
päpplet skrev:Den slaka vajern som går till gummibälgen är till farthållaren och ska vara spänd. Den har helt enkelt hoppat av rullen
Ah jag misstänkte detta!! Men den sitter fortfarande fast på rullen, såg det ut som. Hur ska den vara fäst egentligen?
Användarvisningsbild
av päpplet
den sitter fast där den ska men den ska ligga över rullen som gasvajern gör. Vrid rullen medurs så kan du peta tillbaka den i spåret igen
Kopplingen tar högt upp.

Ok då kanske det är så med min oc[…]

EX60

EX60 CC går nu att konfigurera via hemsida[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p[…]

Häng ut dem för skambeläggning