Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke008
Läste igenom manuallen till S60 och såg på några sidor att det var Alpine som levererade Bluetooth.

Sen av lite intresse så kollade jag hos Alpine
http://www.alpine-europe.com/fileadmin/ ... sh_sec.pdf

Där hittar man både bakkamera och frontkamera som finns som tillval och sen alla andra saker som Volvo har i stora stereon. Frågan är om stereodelen kommer från dem och om det kommer vara möjligt att montera kamera från Alpine?
Slutsteget i bilen är designat av ett Svenskt företag, när man läser på deras hemsida så ser man att de också hjälper Alpine med en del produkter.

Är det någon som har koll på vem som tillverkar högtalarna?
Är det någon som vet om det kommer vara möjligt att koppla in en subwoofer?
Användarvisningsbild
av Funk
I Premium Sound är det Harman som tillverkar högtalarna.
Kamerorna har inte samma funktioner som i Volvo, så att det skulle vara samma grejor tror jag inte..
/Thomas
av Micke008
Funk skrev:
Kamerorna har inte samma funktioner som i Volvo, så att det skulle vara samma grejor tror jag inte..
/Thomas
Jag tänkte på "se runt hörnetkameran" och bakkameran som visar var man hamnar när man bakar.
Dessutom så har de tv-mottagare som Volvo också erbjuder.

Vilken kamera tänker du på, den till säkerhetssystemet?
Användarvisningsbild
av supersonic
Funk skrev:
/Thomas
Kanske jag har missat nått, men trodde det var dynaudio som tillverkade högtalarna. Var inte HK till gamla S60?
Användarvisningsbild
av Funk
Kamerasystemen är inte likadana, bak har du styrvisning i displayen, fram har Volvos ingen syn rakt fram, enbart åt "sidorna".
Visserligen är Alpine inblandade här och var även idag, men samma grejor är det inte.

Det är Harman som tillverkar högtalarna idag, inte Harman & Kardon...även om det är samma koncern så är det inte HK. Gamla S60 hade Dynaudio, som toppmodell på senare år. Enligt google så är Harman sedan ganska länge ägare till Luxorfabriken som tillverkade de andra högtalarna till S60, jag tror t.o.m att jag sett Luxormärkning på gamla element...

/Thomas
Användarvisningsbild
av supersonic
Okej...

Så till nya S60 och V60 så är det Harman (en del av HK) som tillverkar högtalarna till Premium Sound. Till XC60 är det väl Dynaudio? Eller har de bytt leverantör till my11?

Känner mig helt borta här ??:-/

:-)-)

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]