Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Willis
Tjena!

Det är som så att min ratt "skakar" så att säga när jag kommer upp i hastigheter vid 120-130 och över.
Vilka tendenser leder främst till detta? Hjulinställningen är gjort senast i våras så den ska det inte vara några problem med.

Det känns alltid läbbigt att känna att ratten skakar, det är inte så att den skakar allvärldens väg utan det skakar smått nog för att känna det ink. vibrationer.

Tacksam för svar!

MVH
Willis
av Willis
fontan skrev:Har du bara de problemet när du kör i höghastighet, eller finns problemet även vid inbromsningar ?
Både och men främst vid höghastighet. :)
kire1111 skrev:Skulle gissa på obalans i hjulen eller skeva bromsskivor....
Kanske kan vara så eftersom om jag bromsar in hårt, riktigt hårt ibland så kan man känna skak i ratten så att säga.
volvo51 skrev:Det är inte så att du blir byxis när du kommer upp i dom hastigheterna och det är dina händer som skakar? :mrgreen:
Hahaha, nej det är lugnt 8) :P
Om man känner vibrationer när man bromsar brukar det vara bromsskivorna. Men nu var det ju även när du inte bromsade så jag tror också på att du skall balansera hjulen.

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]