Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av drdeo
Fred skrev:Du behöver ingen speciell stereo för att få basen att funka. Det är precis som du skriver, basen får sin signal från diskanterna och strömmen (och styrsignalen?) direkt från REM.

Personligen skulle jag inte välja originalsuben på grund av att den jobbar med högnivåsignal in och bristen på remote-inställningar, men jag förstår de som väljer den på grund av smidigheten att koppla in och att den inte tar plats i bagaget. Sen finns det ju de som ska ha ALLT i original också vilket jag har svårare att förstå... :roll:

Försök hitta en sub på beg-marknaden. Antingen skrotar eller Blocket...brukar dyka upp lite då och då.

Mvh
/Fred
Borde ju fungera men som snubben inne på rejmes i örebro sa, då borde dom ju ha gjort en notering om det, eller?
Var precis det med att den inte tar en massa plats :D sen är jag lite emot orginalgrejor men i detta fall är det ju rätt bra och behöver inga värstinggrejor heller. Jupp bara att leta på men vill ju veta att det fungerar för man vill ju inte sitta med en original bas som man inte kan använda.... :lol:
av drdeo
Tartryffel skrev:Hu-603 kan vara steg 2 också. Kolla under passagerarstolen, där sitter slutsteget. Tomt där, steg 1. Blå lapp, steg 2. Gul lapp, steg 3 (men den har du inte)
Har inget steg där så jag har sneakpaketet... :(
av drdeo
CarMan skrev:det fins snik bilar utan högtalare i d-stolparna (kan säkert finnas bilar som då inte har framdraget kablar till d-stolparna)
På en sån bil går det inte att få in en orginal baslåda.

tror alla svensksålda har kablar till d-stolparna. så det ska inte vara nått problem.

Att dom inte såldes längre vista jag inte (har inte haft anledning att kolla upp det)
Undrar hur dom kan veta var att det sålts 4 förra året? dom kan omöjligt veta när de sista baslådorna vlvo har säljs & var i världen som säljs.

jag gissar at dom går ått minstånde at köpa som reservdel, om nu inte ett färdigt kitt lagerförs längre.
Har högtalare i stolparna.
Han satt och tittade i datorn och fick upp att dom sålt dom 4 sista förra året (i sverige antar jag).

Det går inte att köpa överhuvud taget ifrån volvo enligt honom iaf. och anledningen till att dom inte säljer dom längre var det att dom inte sålde något vidare.... :shock:
Användarvisningsbild
av uno83
Tartryffel skrev:Hu-603 kan vara steg 2 också. Kolla under passagerarstolen, där sitter slutsteget. Tomt där, steg 1. Blå lapp, steg 2. Gul lapp, steg 3 (men den har du inte)
Ska det sitta på aluminiumplattan under passagerarstolen? Inget där hos mig, så det verkar vara steg 1.
av jonieboi
Har letat lite lösningar till att få in mitt steg och bas i min v70. Detta har jag kommit fram till.

Steget sätter jag i bagaget, remote kopplas från antennförstärkaren (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=20). Tack för tipset Blådåren!

Köper en högnivå-omvandlare från biltema för 129 kr (artikel nummer 31-583, går inte att hitta på deras hemsida genom sökfunktionen!), och kopplar högtalarna i d-stolpen till denna som gör att du får lågnivåutgång.

Kopplar till batteriet, jorda, och sen är det bara att köra! Baslådan får helt enkelt stå och trängas lite där bak, men vafan, det finns väll utrymme så det räcker!

Har redan steg 2 (high performance?) ljud i bilen så högtalarna i fram duger, men funderar på att sätta in mina JL Audio TR650CSi, får se om det blir någon förbättring...

Borde ju inte vara svårare än så! Eller??
av Fred
Varför inte ta lågnivå och remote från stereon? Då slipper du få en omvandlad, skräpig, signal från högnivå. Visst, det blir lite kabeldragning genom bilen men det är inga större problem att genomföra.
Användarvisningsbild
av jimDK
hejsan jonieboi
jag håller med Fred. Du får inget bra låg-frekvens-signal från hög-frekvens-signalet (om jag har fattet ret)
(baksätet och konsol är mycket lätt att ta av)

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]