Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Forsgren
Hej alla.

Är ny på detta forum och är ägare till en Volvo V40 Fas1 -97:a.

Mina små funeringar jag har kring denna är.
1. Motorlampan som ser ut som ett bananskal lyser ibland och ibland inte alls och vissa ggr så tänds den efter en stund. Vad kan detta bero på? Har pratat med min styvfarbror om detta som faktiskt jobbar på volvo och han misstänker lambdan.

2. Bilen känns lite väl trött för att ha 140hk under huven. Vad kan detta bero på? Har haft mina funderingar på topplockspackningen, men vet ej.

3. Kan man bara ta bort dragkroken och åka in med den på besiktningen och få detta tillrättat i pappren? Samma fundering gäller även vid omlackering.

Har ingen som helst erfarenhet av volvo alls så jag bara har ägt SAAB tidigare men tagit mitt sunda förnuft till fånga.

Tacksam för alla svar jag får.
av stagesix
Hej

Välkommen till forumet!

Eftersom din styvfarbror jobbar på volvo så kanske det är en bra idé att följa hans råd. Men i mina ögon så känns det som något glapp någonstans. Eftersom det kommer tillbaka ibland och är missformat.

dragkroken vid av/på sättning besiktas om, besiktar du med den av så har du inte tillåtelse att köra med den på. Men det är inte svårt att få det godkänt

Tittade runt lite på webben om byte av färg. Detta sägs ändras automatiskt vid besiktningen så det är ingen fara. För att vara på den säkra sidan rekommenderar jag att ringa till transportstyrelsen eller bilprovningen. ;)

/stagesix

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]