- tis 14 sep 2010, 00:15
#445433
Hej alla.
Är ny på detta forum och är ägare till en Volvo V40 Fas1 -97:a.
Mina små funeringar jag har kring denna är.
1. Motorlampan som ser ut som ett bananskal lyser ibland och ibland inte alls och vissa ggr så tänds den efter en stund. Vad kan detta bero på? Har pratat med min styvfarbror om detta som faktiskt jobbar på volvo och han misstänker lambdan.
2. Bilen känns lite väl trött för att ha 140hk under huven. Vad kan detta bero på? Har haft mina funderingar på topplockspackningen, men vet ej.
3. Kan man bara ta bort dragkroken och åka in med den på besiktningen och få detta tillrättat i pappren? Samma fundering gäller även vid omlackering.
Har ingen som helst erfarenhet av volvo alls så jag bara har ägt SAAB tidigare men tagit mitt sunda förnuft till fånga.
Tacksam för alla svar jag får.
Är ny på detta forum och är ägare till en Volvo V40 Fas1 -97:a.
Mina små funeringar jag har kring denna är.
1. Motorlampan som ser ut som ett bananskal lyser ibland och ibland inte alls och vissa ggr så tänds den efter en stund. Vad kan detta bero på? Har pratat med min styvfarbror om detta som faktiskt jobbar på volvo och han misstänker lambdan.
2. Bilen känns lite väl trött för att ha 140hk under huven. Vad kan detta bero på? Har haft mina funderingar på topplockspackningen, men vet ej.
3. Kan man bara ta bort dragkroken och åka in med den på besiktningen och få detta tillrättat i pappren? Samma fundering gäller även vid omlackering.
Har ingen som helst erfarenhet av volvo alls så jag bara har ägt SAAB tidigare men tagit mitt sunda förnuft till fånga.
Tacksam för alla svar jag får.