Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av yasmeen
hej

har haft problemet länge nu...ibland när jag vrider nyckeln så händer det ingenting ...så brukar jag vänta ett tag och försöker igen o så några gånger ....efter några försök tänder bilen .... vad kan det vara för fel ...?

o så bromsrör... fick underkänd idag o killen skrev båda längsgående måste bytas ...på Mekonomen har dem bara fram o mittre ...vad betyder längsgående egentligen? mitten...eller?
av rickardnor
Är det så att motorn går runt men verkar inte få soppa? hade det problemet på min bil, man fick gnugga ett tag innan den startade och det spelade ingen roll om man lät soppa-pumpen gå längre. om det är fallet så är det bränsle-trycks-regulatorn, sitter under fulerailen ;)
av N0RBERG
yasmeen skrev:hej
har haft problemet länge nu...ibland när jag vrider nyckeln så händer det ingenting ...så brukar jag vänta ett tag och försöker igen o så några gånger ....efter några försök tänder bilen .... vad kan det vara för fel ...?
Låter som att det kan vara kass antennring. Den sitter vid tändningslåset (läser av och sänder vidare startspärrkoden från nyckeln till styrenheten). Sök runt lite på t.ex. "antennring" så hittar du säkert något av intresse.

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]

Hela tiden eller bara när du gasar?

Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]