Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har en 740 från 87, med katalysator och el-insprutning, som vägrar starta. Efter en del felsökning verkar det nu som om det är bränslesystemet som strular. Får helt enkelt inte fram soppa till spridarna. Både förpumpen i tanken och pumpen under bilen jobbar när man försöker starta bilen. Tändstift, batteri och tändkablar är bytta och jag har full fyr på alla stift, kopplat in dem i rätt ordning och så. Kollade bränslefiltret idag, kopplat loss slangarna både efter och före filtret och får inget tryck, plockade även bort slangen mellan tank och bränslepump och höll för med tummen, provstartade utan att få något tryck. Kan det vara förpumpen i tanken som inte fungerar även fast man hör att den jobbar? Den kanske inte är av sorten som bygger tryck oavsett? Missar jag något elementärt här? Vore grymt tacksam för lite tips, då gamla pärlan annars löper stor risk att få somna in ;-)

Mvh//Johan
Kan vara att tankpumpen går rent elektriskt men att det mekaniska i pumpen pajat, föreslår att du tar ur tankarmaturen och kollar. Det kan ju också vara så att den slangbit som sitter mellan pump och armaturröret i tanken pajat eller sitter löst.

Mvh GK
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]