Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krilleb
Hej!
Jag har en v40 2,0t 2002 som jag skulle vilja ha lite lägre än orginal. Har sett att det finns kitt som ca 40mm och det är lite för mycket. Tror inte att jag kommer in i garaget då. Tror att det ska finnas lägre orginalfjädrar men jag vet inte om dom passar på min bil.
av Willis
krilleb skrev:Hej!
Jag har en v40 2,0t 2002 som jag skulle vilja ha lite lägre än orginal. Har sett att det finns kitt som ca 40mm och det är lite för mycket. Tror inte att jag kommer in i garaget då. Tror att det ska finnas lägre orginalfjädrar men jag vet inte om dom passar på min bil.
Tjena krilleb,

Denna kanske är intressan för dig, dem sänker mellan 30 till 35mm. Kommer själv att köpa dessa fjädrar snart.
http://xtremt.se/?artnr=29415-4&cat_id=807
av krilleb
Tack för snabt svar.
Dom ser intressanta ut.
Finns det några andra alternativ?
av Kojje
Volvos egna "säkningsats" sänker runt 15mm kanske kan vara nåt,på min gamla 2.0T körde jag H&R skulle sänka 35/35mm men bilen blev väldigt låg och på besiktningen trodde dom att jag kapat fjädrarna.
Användarvisningsbild
av turbo t5
Jag köpte mina hos volvo till min t4 jag hade för många år sen och den blev inte så jätte låg sänkte ca 30 tror jag det va,till min andra v40 2.0t köpte jag från HR den vet ej vad den sänkte men låg blev den :D
Volvo s70 läckande bränsleslang

Hej ! Jag har en fundering ifall ni hade kunnat hj[…]

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]