Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CrossOver800
Tflex skrev:
tower skrev:
Tflex skrev:Hej!

Innebär detta att det kommer att ingå en "skärm" i alla XC60, eller är det ett tillval? Någon som vet vad det kostar, om man bara vill ha "skärmen" utan navigation osv?

Anledningen till att jag frågar är för att jag beställde en XC60 i slutet på juli med beräknad leverans v.47. Ska man ändå vänta så länge så kanske det är värt att försöka få med "skärmen" och vänta några veckor till.

Någon som kan ge ett gott råd?
Vet inte hur din tyska är men om du läser dokumentet som det länkas till i första posten står det att det ingår "skärm" till alla ljudpaket. 5" eller 7" färgskärm beroende på vilket paket du tar. Personligen skulle jag verkligen se till att få den nya inredningen då den nuvarande inte alls känns som den motsvarar resten av bilen. Därför jag väntat med att beställa när jag hörde i våras att detta skulle komma. Läste på något annat forum att den nya inredningen skulle vara på bilar som beställs efter den 1e september. Är dock lite osäker på detta datum.
Tack för svaret! Pratar och förstår bara tyska efter att jag intagit några öl :D Ska ringa säljaren imorgon och fråga hur det ligger till, och vad det skulle göra på leveranstiden om man vill ha den nya inredningen.
Skriv och berätta vad du fick för svar för när dom går att beställa.
av Tflex
Säljarens spontana svar på frågan huruvida det skulle komma en ny interiör på XC60 med 5 eller 7" färgskärm var:
-Inte en susning...

Men han skulle gräva i det. Jag återkommer med info...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:
XC90_Executive skrev: Är isåfall bättre att ha ett system som gör att man t.ex kan sitta vid datorn och göra rutten och sedan synka den med bilen.
Det är ju en riktigt bra idé! Eller t ex via iPhone som man sedan synkar via Bluetooth.
Det är ju EXAKT det som är hela problemet med att hårdlöda in unerhållningselektronik instumentbrädan.

Funktionen att synka men PC och iPhone som Amli och XC90 föreslår finns ju delvis redan i lösa GPSer och kommer säkert i fler och flera GPSer och kan inhandlas för 995kr på ONOFF till våren och då köper jag en till :mrgreen: .

Men har man köpte en bil med integrerad GPS får man leva utan detta i 10-15 år till bilen skrotas eller så får man göra sig av med bilen och köpa en ny för 500.000 kr till våren och det har jag i all fall inte råd med då jag åker en My-10.

Man skulle ju kunna hårdsvetsa in sin Platt-TV och tv-Box i grundplattan i huset man bor så man blir tvunget att köpa ny Villa också så fort den kommer någon ny box eller tv :mrgreen:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är ju inte så att man bara har en karta, som gör att man måste byta bil när den bli omodern. :wink: Man får med två nya kartuppdateringar på köpet. Även om 10 år kommer man kunna köpa kartuppdateringar om man vill.
av Amli
Du kan ju trots allt fortfarande ha en extern GPS om man nu så vill trots att man har en inbyggd. Jag skulle kunna välja till det bara för att få den större skärmen :wink:
Så här är det med allt. Tekniken går framåt och det säger ju sig självt att det som är det senaste idag inte är det om 15år. Har man en sådan gammal bil får man ta det för vad det är.
av Steff 99
Skall man bara välja det i optionslistan eller paketen som inte blir omodernt om 5-10 år så skall man inte köpa en bil utöver basutrustning.
Tittar man på en bil som är 10-15 år så känns det mesta gammalt och antikt.
Utvecklingen går enormt snabbt, glädjen med en ny bil för mej är att ha det senaste av tekniken och visst kostar det en slant.
Om jag skulle vara förnuftig, så är det självklat så att jag aldrig skulle köpa ny bil, utan köpa det enklaste och billigaste och köra till den är skrot....men varför inte ha kul?
De flesta av oss lever bara en gång...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Steff 99 skrev:Skall man bara välja det i optionslistan eller paketen som inte blir omodernt om 5-10 år så skall man inte köpa en bil utöver basutrustning.
Nja, man väljer väl i så fall bort mediainstallationer som snabbt blir omoderna. Såg en M. Benz GL med infällda DVD-skärmar i nackstöden. Trots att bilen bara var 4-5 år såg det lätt daterat ut. Men jag antar att första ägaren sedan länge kör i något nyare. Och vem vill ha CD växlare i dagens läge, t.ex, som tyskarna envisas med. Väljer hellre en billigare variant med vanlig AUX-IN i så fall.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det handlar ju inte bara om vad som är modernt eller inte efter ett antal år, inte för min del i alla fall.
Det handlar om vad man är beredd att betala för något som sitter med från fabrik kontra köpa i efterhand.
av Tflex
Titta på den bifogade prislistan i tråden "XC60 T5". Där nämns både en 5" och 7" multimedia display. Då känns det ju som att man redan nu kan beställa detta som option? Eller är jag ute och cyklar. Väntar fortfarande på svar från min säljare. Visserligen gäller ju prislistan bara Volvo anställda men tycker ändå det är konstigt att han inte känner till detta, då det redan verkar finnas att beställa.
av Qualia
Då var det som sagt bara avvakta innan man beställer en XC60, En T5 skulle sätta jäkligt bra om den skulle dyka upp i Sverige..
Var och provkörde både XC60 och nya S60 i helgen, måste dock säga att instrumentpanel i nya S60 såg mkt fin ut..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]