- tis 07 sep 2010, 09:39
Förmodligen är du lika arg på ohly idag och tror att man kommer att skicka hem bröstpumpar till alla kvinnor?
Politiker slänger ur sej det mesta och önskar så mycket. Det är inte alltid verklighetsförankrat. Men det är klart att media blåser upp som alltid.
Konstigt nog så är ingen arg för att man ändrat bilavdragen i sittande regering?
Egenavgiften höjdes ju..
andreas_lofgren skrev:Även du pettson borde kunna se skillnaden på 25kr i bensinpris och en höjning på 40 öre.Jag ser skillnaden mellan en önskan och en realitet. Det föreslogs att hela sverige skulle drivas med vindkraft. Man räknade ut hur många vindkraftverk det skulle krävas. Om man glömde redovisa eller räkna på allvar vet jag inte, men jag vet att det blåser inte i hela sverige samtidigt, eller lika hårt överallt, samma höjd eller storlek på kraftverk går inte heller att montera överallt. Jag vet också att dom kräver service väldigt frekvent, under servicen måste dom stängas av, blåser det för hårt måste dom stängas av. Ändå var siffran framtagen exakt på vår elförbrukning, exakt hur många som skulle behövas, men bara av största storleken. Verkligheten kräver ungefär dubbelt så många kraftverk bara för att leva upp till nuvarande förbrukning på grund av ovanstående skäl. Jag är rätt säker på att ingen får igenom att det ska stå så många vindkraftverk i vårt avlånga land att vi måste börja kryssa bland dom. Jag är lika säker på att 25spänn är en utopi.
Gissa vilka partier som står bakom vilket förslag.
Förmodligen är du lika arg på ohly idag och tror att man kommer att skicka hem bröstpumpar till alla kvinnor?
Politiker slänger ur sej det mesta och önskar så mycket. Det är inte alltid verklighetsförankrat. Men det är klart att media blåser upp som alltid.
Konstigt nog så är ingen arg för att man ändrat bilavdragen i sittande regering?
Egenavgiften höjdes ju..