- sön 05 sep 2010, 01:25
"Du tro inte att vården..." Nu är du där igen och försäker lägga ord i min mun. Jag har aldrig påstått att den allmänna vården är bra, men jag har påstått att den borde vara det samt att jag inte ser någon motsättning i att det även kan existera privata alternativ för de som har råd att lägga relativt små pengar på en privat sjukvårdsförsäkring. Med privata alternativ kan kanske den allmänna vården till och med avlastas så att de kan lägga resurserna på färre patienter. Detta förutsätter naturligtvis att de får behålla sina anslag. Om du fått skäll för att din operation tagit längre tid än beräknat så har den läkaren seriösa attitydsproblem och borde ta jobb som vaktmästare inom kommunens kulturförvaltning eller nått sånt. Skulle man kunna tycka något annat?
Det är bara lessamt om du tror att pengar kan köpa dej hälsa.Var fick du det ifrån..? Fast det är ju trots allt sant att man kan köpa sig hälsa. Bra och näringsrik mat kostar mer än skitmat. Det är också sant att man kan köpa sig sjukvård, till exempel ögonoperationer och kanske en och annan höftledsoperation. Detta utesuter dock inte att man kan ha ett parallellt skattefinansierat vårdsystem med hög standard. Men för att återgå till din kommenter... jag påstod inte att man kan köpa sig hälsa, men jag påstår det nu. Sluta lägg ord i min mun, tack.
Om tesen att trivas i den bemärkelse att man ska ha fluffigare säng, bättre tv och kanske andra gardiner hade varit nåt viktigt i vården, hade du aldrig behövt köpa till det. Det hade redan funnits.Jag har aldrig påstått att sådana saker är viktiga för vården. Jag ser ändå inga problem med att man mot pristillägg kan få lite bättre standard. Åter igen, sluta lägg ord i min mun, tack!
Det finns studier som säger att ketchup gör att man lever flera år längre. Är det nåt du känner att du vill införa redan i förskolan som mellanmål för att försäkra dej om att dina barn kommer att leva länge? Det finns undersökningar om allt, och lika många tolkningar. Alla är ungefär lika värdelösa då dom aldrig visar konsekvenser. dom visar endast fördelarna. Det är som att köra för fort, fördel: det går fortare, nackdel: du tjänade endast en minut och det kostar 3000spänn om du blir tagen. Studiesvar= det går fortare.....? Den studien skulle jag vilja se bara för att jag blev nyfiken. Har du en källa? :D
Det jag inte gillar är att man skickar hem folk innan dom är helt okej för att man *sparar pengar*.Är det någon som gillar det? Och snälla söta rara... kom inte med något tjafs om att jag påstått det också :roll:
*En massa text*Näe, varför skulle jag tycka det? I och för sig, om det är så den allmänna vården fungerar så är det ju ren självbevarelsedrift att skaffa en privat sjukvårdsförsäkring om man kan får bättre vård privat. Men jag har alltid tyckt att den allmänna vården skall vara bra.
Tycker du att det låter som om den typen av vård bara behöver toppas med lite vackrare gardiner, en platt tv och lite lull lull, naturligtvis på en privat sjukförsäkring.
Du tror inte att vården behöver en jävla upprensning (ursäkta svordomen) för att sen få friska skattepengar så att folk inte ska behöva slussas hem innan ens bedövningsmedlen går ur kroppen? Det här är inte första gången det hänt mej, första operationen fick jag skäll när jag vaknade upp. Min operation tog 3 timmar mera än beräknat, det var då jag hade krossat ac leden, och därmed drog det över arbetstiden, om jag hade en liten aning om vad det här hade kostat landstinget.
"Du tro inte att vården..." Nu är du där igen och försäker lägga ord i min mun. Jag har aldrig påstått att den allmänna vården är bra, men jag har påstått att den borde vara det samt att jag inte ser någon motsättning i att det även kan existera privata alternativ för de som har råd att lägga relativt små pengar på en privat sjukvårdsförsäkring. Med privata alternativ kan kanske den allmänna vården till och med avlastas så att de kan lägga resurserna på färre patienter. Detta förutsätter naturligtvis att de får behålla sina anslag. Om du fått skäll för att din operation tagit längre tid än beräknat så har den läkaren seriösa attitydsproblem och borde ta jobb som vaktmästare inom kommunens kulturförvaltning eller nått sånt. Skulle man kunna tycka något annat?
Operation stängde 16.00, det gjorde man verkligen, man kastade ut min flickvän som väntade på mej. Hon fick en pinnstol och fick vänta i hisshuset. Jag för min del blev utslussad utan att veta vem jag var, halvt påklädd och halvt i mässingen förpassades jag ut i samma hisshus, det var *dags att åka hem*. Sista kanylen togs ur av en vänlig sköterska jag mötte, som TUR VAR trodde hon jag var på rymmen och tog hand om mej tills jag var till sans. Välkommen till vård 2008-2010 utanför stockholm. (linköpings lasarett)Ja du, det var ju för jävligt. Det är exakt så det inte borde vara.
Och varför vill jag inte att privat vårdförsäkring ska prioritera vård? Behöver man ens kommentera det vidare?I mitt förra inlägg skrev jag att ett privat alternativ inte behöver existera på bekostnad av den allmänna vården. Min poäng, hur svårt det nu vara att förstå den, var att det ena inte behöver utesluta det andra. Exakt vad i det resonemanget är det du inte förstår? Dessutom, jag har aldrig påstått att den allmänna vården är bra i dagsläget. Men som du beskriver den så verkar det som att den skulle må bra av att konkurrensutsättas. Då måste de ta väl hand om sina klienter, annars väljer klienterna någon annan.
Säg till mej när landstingsvården fungerar överallt på skattsedeln, så kan vi ta en vidare diskussion.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"