Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MRK
Har upplevt att larmdosan börjar bli "seg" på att svara eller om det är något i bilen som inte vill när man ska låsa upp eller låsa.
Det handlar om en S40 -99.

Nya batterier i dosan gjorde ingen skillnad.

Såg för länge sedan någon guide där någon satte dit något i dosan till S/V40 för ett tag sedan för att öka räckvidden.
Någon som har den länken?
av juste
Är det ingen som fått problemet fixat hos Bilia, och som vet vad de gjorde?
Normalt så har man ju TVÅ st fjärrkontroller.
Prova DEN ANDRA och se om problemet finns kvar.
Då vet man ju iallafall om felet finns i fjärrkontrollen eller i mottagaren i bilen.
Det gäller ju att försöka att "gallra ut" var problemet är och leta där.
Överföringen kan också störas av andra sändare eller blockeras av annat som är ivägen.
Men då borde den ju funka bra ibland.
Någon som vet vilken frekvens de sänder på?
av juste
Ok då är det ju troligt att felet finns i mottagaren i bilen. Var finns den? Är den inbyggd/sammanbyggd i något annat eller är det en separat enhet? Hur ser den ut? Finns det någon typ av antenn? Går det överhuvudtaget att hitta någon info alls om detta?
av juste
Jag har inga problem. 10m klarar den nästan alltid. Klart att det går att fixa, men om det är värt pengarna är frågan.
Senast redigerad av 1 Severin, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
av stagesix
Robbirob skrev:Det är dålig räckvidd på s/v 40 fjärrdosor. Finns nog inget att göra.
icke, kan öppna farsans v40 -00 från 15m hål och rikta dosan åt motsatta hållet.. låser snällt upp utan problem och har alltid gjort..

Min däremot t4 -98 måste man fan ta o hoppa på knappen för att det skall funka och helst ha kontakt med relät..
:P
Värre med den andra dosan.. Kan ligga i batteriet då iofs.

/stagesix
Byta spolarmunstycke bak

kanske denna sida: https://www.ak24.se/sv/kod/oe-v[…]

Har det suttit en motor utan turbo i innan så[…]

Ok fattar då får man leva med att funk[…]

Gjorde detta innan mitt förra inlägg Fel[…]