Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Ynot skrev:
Ynot skrev:Volvo säger att V60 lastar 15l mer än V50 så jag vet inte var du fått dina uppgifter ifrån. ??:-/
Köp DN idag, där står det svart på vitt att V60 lastar mer än V50. :D
Jag läste två av varandra oberoende artiklar där man hade jämfört Audi A4, BMW 3, V50 och V60 och där var V60 minst, men jag kan ha läst fel...sådant händer ju...
Visserligen var jag tidigt och tittade på V60 och där jämförde vi med V50 ...flera tyckte att den var väldigt liten i lastutrymmet pga att taket lutar och därmed blir den låg vid inlastning genom luckan.
Därmed kan den av många upplevas som trång och man har svårt att få med det där som tar lite mer plats....
Användarvisningsbild
av opA
Hehe ja ni som pratar om dåligt utrymme i V60.. ni är allt för lustiga :)

Var igår inne och pratade med en god vän på Volvo i stan.. han har fått höra och läst om folk som ni.. gnäller på bagageutrymmet i V60 bara för ni har en enda sak i era skallar:

"En Volvo ska kunna lasta 6000liter... ja, vad annars ? Det är ju en Volvo. Den ska man kunna ha en 10-manna familjs bagage i utan problem, spelar ingen roll varför.. så är det bara".

Förstår ni ens innebörden av att V60 kallas "Sports Wagon" och inte visas som en vanlig svensson-V70 ?
av Steff 99
opA skrev:Hehe ja ni som pratar om dåligt utrymme i V60.. ni är allt för lustiga :)

Var igår inne och pratade med en god vän på Volvo i stan.. han har fått höra och läst om folk som ni.. gnäller på bagageutrymmet i V60 bara för ni har en enda sak i era skallar:

"En Volvo ska kunna lasta 6000liter... ja, vad annars ? Det är ju en Volvo. Den ska man kunna ha en 10-manna familjs bagage i utan problem, spelar ingen roll varför.. så är det bara".

Förstår ni ens innebörden av att V60 kallas "Sports Wagon" och inte visas som en vanlig svensson-V70 ?
Jag säger att V60 är trång och lastar lite, det är det som tråden gäller, den blir väl inte större för att några andra här på forumet tycker att det räcker eller anser att vi som tycker den är trång borde köpa en större bil.
Vi har en Mini, den är också trång , den blir garanterat inte större för att jag säger att den är "jätte" stor, den är fortfarande liten och "trång" men den räcker väldigt bra som andrabil....
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Att bagaget inte är megastort på varken S60 eller V60 är väl en sak, men jag skulle inte kalla någon av dom trånga iallafall. Jag kan sitta bakom mig själv trots att jag är 190cm lång.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:Att bagaget inte är megastort på varken S60 eller V60 är väl en sak, men jag skulle inte kalla någon av dom trånga iallafall. Jag kan sitta bakom mig själv trots att jag är 190cm lång.
Jag har hela tiden skrivit om att lastutrymmet är litet, resten av V60 är som alla andra moderna bilar, man sitter bra två i baksätet, att sitta bakom någon som är 190 cm, där är det väl bara Skoda Superb som är så rymlig i baksätet så att man sitter bra.
av Tobbev
Steff 99 skrev:
XC90_Executive skrev:Att bagaget inte är megastort på varken S60 eller V60 är väl en sak, men jag skulle inte kalla någon av dom trånga iallafall. Jag kan sitta bakom mig själv trots att jag är 190cm lång.
Jag har hela tiden skrivit om att lastutrymmet är litet, resten av V60 är som alla andra moderna bilar, man sitter bra två i baksätet, att sitta bakom någon som är 190 cm, där är det väl bara Skoda Superb som är så rymlig i baksätet så att man sitter bra.
Det beror väl på hur föraren sitter? Jag är 196cm lång och jag sitter nog ganska långt fram och kör eftersom jag kan sitta bakom mig själv i de flesta bilar (som inte är jättesmå typ mini, C1 etc), inklusive S/V60.
av Arese
Intressant, mina knän tar i framsätet när jag sitter bakom min hustru i hennes XC60. Hon är 168 cm....

MVH
Arese
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Arese skrev:Intressant, mina knän tar i framsätet när jag sitter bakom min hustru i hennes XC60. Hon är 168 cm....
Det kan väl inte stämma?

Min bil står här utanför och jag provade att sitta bakom mig själv nu för 20 sekunder sedan. Jag är 190cm lång och jag kan sitta bakom mig själv, utan att slå i knäna i framsätet.

Jag sitter "rätt", som man kör i Driving Academy. Dvs inte liggandes eller något annat konstigt.
Användarvisningsbild
av Funk
Intressant, mina knän tar i framsätet när jag sitter bakom min hustru i hennes XC60. Hon är 168 cm....
168cm, och bara ben alltihop.... 8)

/Thomas
av Arese
Hehe, ja ur baksätesperspektivet är det synd att hon inte har taxben. Ur andra perspektiv är det all good 8)

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]