Hej:-)
Jeg vet ikke om 2.0d på Volvo og Ford er den samme i dette tilfælde, men min far's Ford Mondeo 2.0 TDCi har også haft problemer med at hacke ved gaspådrag, så jeg har i denne weekend hjulpet min far med at skille hans ford ad og rense EGR ventil og MAF sensor, det var meget nemt, og tog ca. 2 timer stille og roligt. Her er et par link til Ford - vejledninger, ved ikke om det ligner Volvo'en?
http://fordwiki.co.uk/index.php/MAF_%28 ... n_130_TDCI
http://fordwiki.co.uk/index.php/EGR_Val ... arout_TDCi
Der var på min fars Mondeo kun ca 20 mm frit hul i EGR ventilen, og motoren er nu helt holdt op med at 'hacke vid gaspådrag'

Motorstyringen skal lige have lidt kilometer til at venne sig til forandringen... (ca. 10 mil) men derefter bliver den støt og roligt bedre og bedre:-)
Håber det kan hjælpe - god dag til alle:-)
/Anders