Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Millisch
Tjenare!

Nu har jag fått ett nytt problem att brottas med. Jag har en s40 2.0 -97, som halvljuset fungerar utmärkt på,
men när jag ställer vredet på helljus så slocknar halvljuset och när man drar i spaken så helljustutar man bara(bästa sättet jag kan förklara det på).
Relä var min spontana tanke?
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lade till bilmodell i rubrik.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Min spontana tanke är ljusvredet eftersom jag hört här på forumet att det är ett vanligt fel på S/V40.
Men som sagt bara en tanke.
av qan
Jag hade det felet på en 245 en gång, ljuset fungerade för det mesta men ibland slocknade det och man fick hålla inne ljustutan för att få helljus. Inte helt kul när det slocknar när man är mitt ute i ingenstans. Det blir mörkt!
Problemet kom oftare när det var fuktigt ute, volvo bytte relä och felsökte men kunde inte lösa felet. Misstänker att det är jordfel iom att det blev värre när det var fuktigt ute. Lycka till
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag tror du skall kolla ljusreläet.

Mvh GK
av s60t501
kan lova dig att det är strömställaren,vredet på instrumentpanelen,har haft samma fel,bara att köpa på skroten,tror volvo tog 1700.- i våras,men tänk på att det finns olika,
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Tag en multimeter och mät upp ljusomkopplaren.

Mvh GK

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]